Gå til innhold
Fiskersiden

Sekkingstadhølet


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Når jeg nå litt uforvarende kom til å legge lista litt høyt angående rapporter, tenkte jeg å roe det hele ned med en enkel rapport om sted og et knippe bilder av en glisende ølgylt med diverse fisk. Så jeg og Espen la ut på tur til "Sekkingstadhølet".

Onde tunger vil ha det til at i dypet der lurer det noe sat** sjøl ikke ville fisket opp, og andre igjen mener det er et sikkert sted for beinbrudd. Alt vi vet er at The Stig hører til Top Gear, og ikke kjører fisk.

Uansett, på gule sider så det unektelig ganske lovende ut:

sekkingstadh-2.jpg

Akkurat det med beinbrudd kunne det jo forsåvidt være noe i, så vi vurderte litt hvordan det ville være å måtte bære den andre opp til bilen, og kom vel fort nok frem til at det er situasjoner der barmhjertighetsdrap kan være berettiget.

Men vi kom oss ned og denne vakre fiskeplassen lå for vårt skue:

S4300003.jpg

Så vi rigget opp campingstolene og solskjermen, og heldigvis var skjøteledningen akkurat lang nok til at vi kunne plassere flatskjermen ute på tuppen akkurat i tide til åpningseremonien for EM.

Neida.

Stemningen var god og vi drakk kaffe, røyket og fikk etterhvert plassert agn på rundt 100 meters dyp. Ganske umiddelbart (i kystmeitesammenheng) begynte det å smånappe, men det var ikke noe som satt seg fast, Det var i det hele tatt såpass rolig at vi begynte å rigge til stenger for slukdenging og mikrofiske.

I løpet av kort tid ledet snekkerespen 1-0, og så 2-0 og så videre. Han hadde laget med leppefiskene.

Så skulle jeg bytte agn, og av en eller annen grunn bestemte søkket seg for å bli igjen der nede, og guden vet hvor lenge denne fulgte etter, men den tok ikke før jeg hadde kroken halvveis ut av vannet:

S4300002.jpg

Det ble en kort kamp.

Så fortsatte espen å plukke lepper, og jeg fikk ikke en eneste av dem, selvom jeg prøvde.

I mellomtiden stod stangtuppene og dirret svakt i den tiltagende brisen.

Floa kom så og forsvant, og da hadde vi begge familiære forpliktelser som gjorde at vi ikke så noen stor grunn til å fortsette.

Oppsummert, Espen leder i EM, sekkingstadhølet er omdøpt til ***hølet og jeg fikk den eneste fisken vi tok bilde av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært der flere ganger ;) Nydelig plass...

Dradd mye pen Lusuer omtrent rett nedi bunnen av skrenten og litt ut. Noen fine Hvittinger langt ute på høyre siden samt noen ok Torsk og Lyr langs bergveggen til høyre (grunt). Har også sett en del Sjøørret på høyre flanke stryke langs land i små grupper over det grunne tangbeltet. Ellers er det nok av leppefisker på begge sider av den lille odden.

Er mudderbunn når du kaster langt utpå der, så slimål og myriader av det som trolig er småhvitting - har satt sitt preg på mine takler mang en gang. :angry:

Er et sant slitt og komme seg opp bakken der med 3 surfstenger og full bag + fisk på en varm dag.

Har fremdeles troen på plassen, men neste gang jeg kaster meg utfor bakken og ned der i hølet, så skal det være før solen går ned og det skal fiskes igjennom natten.

Har enda tilgode å dra noe stort på den plassen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.