Gå til innhold
Fiskersiden

På jakt etter Sørven i Stavanger


Jon-Eirik Brobak
 Share

Recommended Posts

Jess, då har eg vært på jakt ette Sørven igjen.

Dette e tredje og fjerde vannet iStavanger området eg prøve, og alle vannene har levert fisk så langt. Nok av Sørv i området med andre ord.

Istedenfor å skriva rapport så har eg laget en film fra turen.

Ganske lange og isje så mye fisk, men det blir bedre filmer ifremtiden håpe eg.

Det blei totalt 3 timer opptak fra turene og eg har kutta det ned til 15 minutt, kunne sikkert ha kutta litt mer, men det e isje så lett :P

Sette stor pris på konstruktiv kritikk så eg kan bli bedre på både redigere og filme i fremtiden. :)

PASS PÅ NÅR DOKK STARTE FILMEN, DET BEGYNNE ME HØGE MUSIKK :P

DOKK E ADVART!

takk :)

Endret av Jon-Eirik Brobak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin film! Vurdere litt mer følsom dupp neste gang kanskje? :P

Eg må nok kjøpe inn litt flere dupper ja.

Den ene var 2 gram, overfølsom og umulig å kaste lengre enn 3 meter.

Den andre var litt i det heftigste laget, men sørven flytta seg såpass langt at eg måtte gå opp i størrelse for å få kastelengden. :)

Meite i ferskvann er noe jeg skal gjøre igjen, og har allerede planlagt neste tur til Jæren for å prøve meg etter Siken.

Kanskje kameraet blir med på tur då og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en filmsnutt. Skulle ikke stå på maggoten i hvert fall. Her på østlandet har vi hatt grei suksess med bunnmeitet reke som agn. Noen mener også det er lettere å sile ut småsørven på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med en filmsnutt. Skulle ikke stå på maggoten i hvert fall. Her på østlandet har vi hatt grei suksess med bunnmeitet reke som agn. Noen mener også det er lettere å sile ut småsørven på den måten.

Ja eg vet f.eks Rage bruker hel reke, men tror desverre ikke vi har stor sørv i vannene her, det er mangel på predatorer i vannet så de formerer seg i syke mengder. Kun ørret, Røye og Ål som eventuellt spiser av dem, og tror desverre ikke disse artene klarer å holde sørvbestanden nede :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om, og sett bilder av sørv på rett i overkant av kiloen tatt i området, så alt er mulig. I det vannet er det heller ikke noe særlig med predatorer.

Husker jeg ikke helt feil er vel uoffisiell n.rek på sørv tatt på fluestang tatt 3 min fra der jeg bor...

Så den som prøver, kan faktisk hente en trofe fisk hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.