Gå til innhold
Fiskersiden

Sufix Matrix Pro vs Powerpro


Rage
 Share

Recommended Posts

Noen som har noen innspill å komme til disse senene mot hverandre? Har aldri testet Sufix braid annet enn 832 versjonen - derfor jeg lurer.

Jeg har alltid brukt Powerpro og er storfornøyd med det - men nå fant jeg ut at jeg trenger 2-3000m med braid, og Sufix sin er rundt halv pris av PP og det er enkelt å få tak i monsterspoler på 3km.

Takk for alle svar :)

Endret av Rage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre bare vært gjennom en spole med Sufix (haspel) og 3 spoler med PP (haspel og havfiske), så det er ikke det største grunnlaget å uttale seg på. Intet å bemerke egentlig. Men mener at Lopez en gang uttalte seg veldig varmt om sufix, dette var vel til havfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireline skal jeg aldri ha på ei spole igjen, makan til søppel!

Okey palkr, jeg skal ha det til havfiske, kystmeite og spinnfiske (jigg) isåfall, men er ikke lett å finne ut helt den "store" forskjellen.

Sufix varianten, er den glatt, myk, stiv, ekkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det skal ikke være lett.

Etter å ha prøvd FL i green og smoke, Rapala Tecnium, Spiderwire, PP og Sufix Matrix de siste 7åra, sitter jeg igjen med de to førstnevnte. Har aldri vært borti noe så bråkete som Matrix eller noe så flokete som PP. Da snakker jeg om spinnfiske etter laks, SØ og ørret med Shimano Stradic og Twinpower sneller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker PP bedre enn Matrix, men begge er gode sener. Matrixen legger igjen litt coating i stangringene de første turene, men etter det er den grei. Matrixen er stivere enn PP, men mykere enn Fireline. Til små haspelsneller synes jeg matrixen er fin, til 4000 sneller synes jeg fireline er best. PP til havfiske og jerk, da den graver seg lite ned i spolen. Tuffline xp er også en bra sene, ligner mye på PP, men er litt rundere.

Så skulle jeg kjøpt 3000m med 0,15 hadde det blitt Matrix, 0,28 hadde det blitt PP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voffååååå ikke venta og høle hva jai syns om Performance blaaiden? Jeg håper den kommer denne uka; det er voldsom forskjell på shippingtidene altsååh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.