Gå til innhold
Fiskersiden

Storabbor , skjønner at folk sliter ...


seven
 Share

Recommended Posts

Heisann.

I motsetning til ... , noen ;) , så har jeg måttet jobbe :hot: for og få abbor over kiloen i sommer .

Har foreløpig fått 3 stk over kilosgrensa i et vann her jeg bor .

Største var 46,5 cm lang og 1175 gram .

Håper på større utover høsten . :thumbsu:

Siden jeg er ikke er kjent for og ha flaks , så må jeg bare kompansere med tålmodighet .

For der stiller jeg ganske brukbart tror jeg .

Så til dere andre som er som meg , STÅ PÅ !

Tålmodighet vil før eller siden lønne seg .

Seven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Den var tynn ja, selv har jeg fått på 47 og 930 g. Jeg synes det var litt stas jeg. Skal man få en tynn fisk kan den like gjerne være skikkelig tynn. Avkroken selger forøvrig billige Electro Samson vekter. De er meget nøyaktige, så hvis du fisker mye ville jeg kjøpt en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Sliter fælt med å komme over kiloen på abbor sjøl. Men er ganske tett ved da... Pers på 980 gram i Mjøsa.

En kompis tok en på 2,7 kg i ett lite tjern for noen år tilbake. Skikkelig stekepanne det!

Har etter det de sier en av de mest upålitelige fiskevektene som er å få tak jeg! Har ei Rapala digitalvekt og den har fått skikkelig pepper i alle tester jeg har sett den har vært med... Men jeg må ha vært veldig heldig med min. Har kontrollveid mot godkjent vekt mange ganger og den har vært pålitelig hittil. I vår veide jeg inn en ørret til 8,34 kg på den (ikke min desverre) i båten og kontrollveide den på godkjent vekt ca 20 min senere og da veide den bare 30 gram mindre. :thumbsu: Det er mer enn nøye nok for meg ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å spore opp bilde av den! Er 12 år siden nå,men han har neppe kvittet seg med det vil jeg tro,hehe...

Fisken forøvrig fikk selvsagt lov å svømme videre etter en kjapp tur på vekta! :showoff:

Skal godt gjøres å slå den tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig som du sier at noen Rapala vekter av en eller annen grunn fungerer glimrende, imens mange andre innen samme serie er skikkelig søppel. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.