Gå til innhold
Fiskersiden

Karpefisk rundt Bergen


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Bergen er vel ikke akkurat kjent for så mye karpe. Men noen steder må fiskene finnes!? Jeg vet at Karuss finnes i Kristianborgvannet og i Spåkevann hvertfall. Men Karuss har jeg klart å lure på land, og er litt interisert i kusinene og fettrene til Karussen.

Så er det noen som vet om noen vann med Karpe, suter, vederbuk eller gullvederbuk (osv.) her rundt Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du bare er ute etter å krysse artene av på artslista og ikke størrelse så er det en liten pytt på sotra som du finner vederbuk og gullvederbuk i, ute ved motorcross bana om du vet hvor det er. fikk lurt de inn på lista mi med fluestanga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vederbuk finnes i Knarvik, Frekhaug og ved Fantoft stavkirke. De største vederbukene i Bergen finnes i et vann i Åsane.

Suter finnes ikke i Bergen.

Karpe finnes, men jeg tror neppe det er noen som vil dele det vannet.

Karuss finnes i Spåken og Kristianborgvannet. Det finnes også et par vann i Bergensområdet som har karuss, men dog dvergvarianten damkaruss og de er vel ikke så fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur og "Inspiserte området" oppe ved fantoft, var relativt umulig å få til noe fiske der, veldig mye vegetasjon, og der det var åpning i vannliljene var det ikke mulig å komme. Om det hadde vært en tørr periode i sommer kunne det nok vært greit å fiske der, men hele området var umulig å bevege seg i uten å være redd for å sette seg fast, drukne eller bli tatt av nøkken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok en tur på jakt etter vederbuken i kveld. Kort tur på sotra resultere i 0 fisk. Kunne se fisk som var oppe og snappet mat i overflaten, men om dette var vederbuk eller ørret vet jeg ikke. Jeg så én liten oransje fisk som var omtrent 5cm lang. Null interesse på verken bolle eller mais.

Du har vel ikke lyst å dele vannet i Åsane med "bergens største vederbuk", Hunter? :D

Endret av Schizofrenia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.