Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske torsdagskveld i Tromsø?


Spitzer
 Share

Recommended Posts

Det var ikke mye respons å få nei, får vel la tvilen komme dem til gode og anta at de er ute og fisker allesammen. ;-) Jeg har sjekket sjøkart for kaia der nå, og det ser veldig grunt ut. Hele sundet så faktisk fryktelig grunt ut, så om noen tusen år er det vel borte grunnet landheving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er grundt ja, men god fart på sjøen gjennom sundet der, og hverken kveita eller steinbiten trenger mye vann, så jeg ville gitt det ett "støt". Har kun kikka på gule siders sjøkart et par minutter og tenker at Spissen på kaia på Hansfjordnes ser intressant ut. Spennende topografi, og utvilsomt mye strøm i hytt og pine :)

Tipper at det er gode muligheter både for skate, kveite og steinbit. Så får vi håpe at noen med lokalkunskap aresterer meg :)

Shit fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, joda, det er liv i oss Tromsøværinger. Har faktisk vært ute og fisket de siste 5 dagene.. Men ang. fiske fra land i Tromsøysundet har jeg liten eller ingen erfaring. Vet at bl.a. Trulsolsen har fisket mye i sundet tidligere, kanskje han har noen tips å komme med. Evt. GStrike eller andre.

Skal jeg si noe utifra sjøkart, så ser det veldig grunt ut rett utenfor SAS-hotellet. Da ville jeg heller prøvd i Hansjordnesbukta, på kaia utenfor Fiskernes agnforsyning. Her skal man greit komme seg ut til 15 meters dyp. Kræmerkaia litt lenger nord har også vært grei ifht. dybde, her er det 10 meter rett ned fra kaia og man kaster lett ut til 20-25 meter. Men lurer på om ikke den kaia er stengt nå.

Ellers er vel "Remakaia" på Lanes (Sør-Tromsøya) den kaia som har levert best de senere årene, med endel kloskater, steinbit, kveite, rødspette, og selvsagt mye torsk, sei og hyse. Steinbit er det vel ikke rette tida for nå, men en og annen slenger finnes kanskje.

Ellers har jeg hørt at det er muligheter for kveite fra den søndre moloen. (dvs. det er tatt endel kveiter fra land der) Det er en spennende fiskeplass, men jeg aner ikke om det går an å gå ut der nå.

Her er noen punkter på kartet: http://kart.gulesider.no/m/9HtfK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.