Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske i Nærøydalselva 2012


Fiskejegeren
 Share

Recommended Posts

Legger ut noen bilder og gode minner fra åpnngsdøgnene i Nærøydalselva. I år var jeg så heldig å få åpningskortene og det skulle bli en fantastisk opplevelse for min del. Jeg fisket på "nyhølen" og "støa" valdene til Gudvangen camping. Jeg fikk 13 laks. Beholdt en laks på ca 10 kg som jeg ga bort resten ble sluppet fint tilbake. Det er slik at man kun kan beholde 2 laks pr. sesong i denne elven. All ære til dem som har fått til denne regelen. Det er en stor glede å se laksen svømme tilbake slik at andre kanksje kan få samme gleden når det biter samt det å ta vare på laksestammen. Det å ta vare på laskestammen ikke bare her i Nærøydalen, men i alle elver er nok noe de aller fleste laksefiskere er enige i. Og når alle går i samme retning blir det som regel positive resultater av det :)

Jeg fisket med mark, sluk og flue. Fikk mest på sluk ( liten kleppesluk ). Jeg mistet nærmere 20 laks. Kan ha noe med at jeg klemte inn mothakerene på krokene. Lettere å få løs fisken når man driver CR. Så oppsummeringen min for denne turen er rett og slett perfekt. Fiskere på valdene nedsiden av meg og på andre siden av elven fikk fisk og det er jo like gøy å se andre få fisk.

Bare å glede seg til 2013 sesongen.

IMG_0197.jpgIMG_0165.jpg

IMG_0136.jpg

IMG_0139.jpgIMG_0122.jpg

Stor laks på vei utfor brekket og buksa på vei ned :)

IMG_0177.jpgIMG_0179.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

ja en del skrøner der. gjorde regning med at Harald la pa litt når han fortalte om det fantastiske fisket der oppe :P tenker jeg får legge turen til noen bra steder til sommeren. ble tre lakser på meg i fjor, den ene i matre når du var der og sa fikk jeg to små på østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja fikk en, endelig etter mange timer, var nå du som håvet den for meg om jeg ikke husker helt feil. :P nei er fra Austrheim ikke så veldig langt fra matre, var meg som hadde med meg han førstegangs laksefiskeren som fikk en laks etter 2 minutt fiske noen dager tidligere.

får se om det blir en fiskerundttur i sogn til sommeren, har hørt mye bra om flere elver der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.