Gå til innhold
Fiskersiden

2012 - Høydepunkter :D


sigurd
 Share

Recommended Posts

Da var det på tide med en ny årsrapport. Vi har hatt et ganske greit fiskeår. Og nå har Daniel også blitt bitt av fiskebasillen. Han begynte å fiske skikkelig da jeg var i Ferieparadiset ( Finnmark:). Daniel, Nathalie og Davidsen var en tur på ogna. Der fikk de både horngjel og knurr. Daniel fikk tre nye arter og en ny pers den turen.

img3325my.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Makrell på 570 gram, tatt på sluk.

img3571xu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

En dvergulke på 59gram, tatt på dupp.

img3609bx.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Knurr på 320g, tatt på dupp.

Også mens jeg var i Paradiset, hadde Daniel, Nathalie og Davidsen tenkt seg en tur til Halden for å fiske nye ferskvannsarter. De satset regnlaue, gullbust og andre tilfeldige arter. De krysset grensen for å få noe godt med seg hjem. Dette har jeg ønsket siden sist vi var i Øslandet ( da det var fiskersidentreff i 2005 ). Men, men satser at vi skal dit neste år :D

regnlaue325001.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel sin regnlaue tatt i Tvedestrand på 2.19g.

Han fikk også vederbuk på 280g og abbor størrelse liten.

Jeg var jo i Finnmark. Der ble det jo en del fangster. Ingen nye arter, men 5 nye perser. Har desverre ingen bilder. Jeg fikk:

Kveite: 3kg

Sei: 11,5kg (pers)

Torsk: 13kg (pers)

Uer: 1,6kg

Lusuer: 477g (pers)

Brosme: 4,5kg (pers)

Sild: 120g (pers)

Lange: 1,5kg

Hyse: 500g

Gråsteinbit: 2kg

Ulke: 50g

Grei utelling etter en måned med fiske :)

Vi var en uke på Karmøy i sommerferien. Der blir det jo alltids til en tur til Kvisthaugen. Men denne gangen ble det dårlig med fisk. Det var en haug med sei og og jeg fikk to lyrer over 1,5 kilo. Og på selveste bursdagen min ble det en tur til sandvesanden for å prøve oss på piggvar og fjesing. Der var det dårlig utelling også. Noen horngjeler ble det på oss.

img3705m.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Haha! Kuleste morgensveis EVER!

Siste sjansen var Åkrasanden. Det var første gang jeg fisket der og satset på en del flyndrer.

15 min gikk da det første runet kom.Jeg tok tilslag og opp kom en godkjent knurr.

img3785o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

En knurr på 255g tatt på reke.

Det ble ikke så mye mer. Davidsen fikk to lyrer og jeg hadde på noe som kunne minne om en liten havabbor.

Etter sommerferien ble det fint vær. Vi kastet ikke vekk dagen på "gaming" så vi dro til Ogna for å se om piggvaren var der. Der ble det utelling. Både horngjel, piggvar, fjesing, ærfugl, lyr og knurr ble halt i land. Vi fisket med dupp og bunnmeite.

img4724je.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Piggvaren min på ca 500g, tatt på dupp.

Daniel klarte å sure fast en ærfugl i snøret sitt. Det ble en heftig fight. Ærfuglen var sterk både under vann og over vann.

Den ble med opp på land. Davidsen kuttet snøret og ærfuglen fikk fly i fred. Davidsen fikk to knurr, en del horngjel og to fjesinger. Daniel fikk to lyr og en ærfugl. Og jeg fikk 1 fjesing, 1 piggvar, lyr og 1 eller 2 horngjeler.

Så ble det en tur til Auglend for å få noe flyndrer. Jeg og Daniel fikk en rødspette og en fjesing der. Då måtte jo vi prøve på nytt. Resultatet ble en Torsk på 1,5 kg for Daniel og ny pers.

img5471qt.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Det ble tid til litt micro-fisking som alltid gir god uteling. I en vik i Egersund har vi sett og fått mye artig. Jeg har fått NR på tangstikling og Davidsen har fått NR på kystringbuk der. Vi har sett både tangsprell, glasskutling, tunge, tangsnelle, stor og liten kantnål eg enda mer. Og denne kvelden skulle vi se noe helt annert, nemlig en panserulke. Daniel trodde det var en stein og sparket i den. Men den brydde seg ikke akkurat. Da jeg kom bort ble jeg nesten målløs. Daniel prøvde å lure den. Den ble med opp en gang, men den spelte ut igjen. Men andre gangen fikk han den trygt i hånda.

img5585du.jpg

Uploaded with ImageShack.us

img5591w.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Panserulke på 6,37g og 10cm.

Så var det tid til bergyltefiske. Målet var bergylt og blåstål. Jeg og Daniel fikk hver sin bergylt før vi satset på dypt vann. Der er det cirka 30m. Der har jeg fått både lange og fine blåståler. Vi prøvde med reke.

Jeg så på stanga. Det var noe skikkelig napping. Jeg tok tilslag. Fast fisk! Den var ganske vil, så jeg trodde det var en lyr. Men opp kom en diger blåstål. Vekta visste 710g! Ny pers!:)

img5313m.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Ganske fin blåstål!:)

Da var det tid for ny artsamling. Og reisen gikk mot Lysefjorden. Målet var så mange nye arter som mulig og nordlig knurrulke. Knurrulka så vi ikke til, men det ble nye arter på alle sammen! Alle fikk hver sin ørekyte

img6021o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Så dro vi ned til knurrulke plassen. Der var det liv!

img6027mr.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel med sin første grøngylt på 77g.

img6038r.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel med sin første ulke på 195g.

img6034f.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel med sin første fløyfisk på 73g.

img6044yz.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel med sin første gråsteinbit på 95g.

Da det ble mørkere dro vi til Forsand for å fiske hai. Der fikk Daniel 1 hågjel og 1 svarthå, mens jeg fikk en pigghå

img6081eb.jpg

Uploaded with ImageShack.us

En pigghå på 2kilo og 80 cm.

img6155i.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel sin første hågjel på 500g.

img6159l.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Daniel sin første svarthå på 290g.

En oppsumering av 2012. Et godt år, men håper å komme sterkere neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.