Gå til innhold
Fiskersiden

Tom for agn...


PeterSL
 Share

Recommended Posts

Sotra not og trål på Sartor har frossen makrell, rundfrosset med innmat å alt, altså ikke vasket for å spises direkte. Mener de tok 25 kr kiloet, så får en selv vurdere om det var dyrt eller billig :)

om de ikke kan ta såpass for makrellen,kunne den like godt blitt i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om at den utenlands-sjappa vis a vis Bystasjonen, Global Food eller noe sånt; Har ganske bra utvalg av div. sildefisk (forskjellige størrelser) frosset i vacumposer, samt samme for Akker.

Kjøpte for et år siden 1 kg. med brisling/ansjos eller noe slikt for under 50-lappen. Har også kjøpt noen fine brett med frosne akkarhoder som er godt agn sammen med makrell/sild. Fester akkarhode med tentaklene øverst på kroken, så lager de litt liv rundt seg. En annen butikk som har ca. samme utvalget som regel, er den som ligger i Vektertorget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de pleier å ha litt av hvert, mye som burde funke bra som agn. Akkaren er testet og den er fin. Brisling/Ansjosen er også fin-fin, men den løser seg lett opp, så den surrer jeg med ultra-tynt agntstrikk fra Avkroken (kommer i en liten grønn dispenser).. Ser de har mange andre, for meg ukjente fiskeslag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet var det med makrellen, den var langt ifra like fast som den vi fisker selv. Så jeg måtte bruke noen gode runder agnstrikk for at det skulle holde sammen. De hadde også forskjellige typer skjell så jeg, de burde vel også funke, men til litt andre arter kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vel funke bra tenker jeg, bare å stappe i en Surgifix-agnstrøme til en fin pølse, gjerne sammen med reke og noe fisk.

NB! Jeg finner mye agn selv når jeg er ute og fisker... Små sneglehus knuser du lett og div. skjell brytes opp og blir til gode ferske agn til flatfisk, torskefisk og andre sorter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være verd å nevne at Skogseidrøye funker supert som agn. Ble landet havmus på 2040 gram på røye i Osterfjorden i går kveld. Så vet du det, om du noen gang kommer deg til Skogsen :P

Endret av Fisk og rask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det skal vel ha kommet en del sild fra havet og inn i pollene og osene i Øygarden/Sotra nå... En liten sildehekle som kastes med Surfstang burde sope inn en del agn.

Ellers ser jeg at de har fremdeles Makrellfileter i blokk på en del Kiwi-butikker, og denne er velprøvd og funker meget bra.

Jeg kan ikke si helt hvor man skal prøve, men det tas jo en del Makrell på denne tiden også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tips om et fiskemottak/fryseri ved ferjekaien i Skudeneshavn som skal ha rimelige priser og makrell i alle størrelser. Planelgger selv en tur over fjorden for å hente agn og fiske på Sedegrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.