Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering nr. 2 (nattfluer for sjøørret i elv)


Recommended Posts

zuluzonker has struck again!!

den flua tar også laks om natten. har fått mail fra flere som har kjøpt flua av meg. mange av dem sier at laksen tar i bekmørket. mp,lars henrik og undertegnede kan vel gå god for det også. men det er vel først og fremst til sjøørret flua den gjør seg!

hyggelig du kunne bruke flua vja. flua er vel den jeg tar mest fisk på om natten. men bruker også endel andre mønstre. kanskje noen av dem vil komme på lakstråden senere i år..

i og med at jeg kun fisker med fluer jeg har bundet selv så har jeg ikke rukket å binde opp alles mønstre. mp's har jeg prøvd uten hell. de vil bare ikke ta den. vanlige zuluzonker sier det bare pang og så sitter fisken.. rare greier. muddlere fungerte knallbra ifjor, ikke i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

testede zulu zonkeren i Mandal i str. 4. tabte en Svele på den i mørket efter bare 15 minutters fiske. havde lige fisket stykket igennem med en vanlig favourit(orange tailor), men den havde laksen ignoretet. jo det er en fin flue Erik.

samtidig fik du jo at se at både Rifling Hitch og hvidvingere flue kan ta´ SØ i din elv. he he - Kos dig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.