Gå til innhold
Fiskersiden

Aldri mer Custom fiskestang fra Amerika


Fishpink
 Share

Recommended Posts

Hei.

Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle si dette: Jeg kommer aldri mer til å bestille meg en såkalt "custom" fiskestang fra Amerika!!!

For å gjøre en lang historie kort: Min flunka nye stolthet, knakk tvert av på fisketur i sommer, da en sei på 7 kg beit på. Stanga var brukt en eneste gang eller to, samme uka uten å få annet enn to makrell tilsammen.

Stanga som skulle tåle atskillig flere kilo og som jeg betalte over kr 7000, for inkl. transport, røk i metallet på et sted den normalt ikke skulle kunne gå i stykker. Jeg sendte stanga tilbake til stangbygger i Amerika, der jeg fikk påfølgende beskjed om at den dessverre ikke lar seg reparere.

Etter som jeg var helt uten skyld i dette og det var en svakhet i metallet, eller en ren konstruksjonsfeil, ble jeg i lang tid lovet en ny stang som erstatning for den tapte. Om jeg bare kunne vente litt.... Jeg fikk stadig mailer om at nå snart- skulle han konsentrere seg om MIN "beauty" :| Jeg var tålmodig lenge og beroliget han med at han kunne få vente til etter jul med å bygge stanga, ettersom han ikke hadde så god råd- som han sa.....

Jeg skulle få fiskestanga mi i god tid før påske og jeg ventet derfor spent på livstegn via mail, for å høre nytt om MIN stang....

Men, - tida har gått: Jeg har nå purret tre ganger på mail, uten å få et eneste svar. Det er akkurat som om stangbygger er "som sunket i havet". Det har da vel ikke vært noe jordskjelv eller noen større naturkatastrofer borti der i det siste? Data-serverne skulle da vel heller ikke ha brutt sammen?.....

Så nå har jeg erkjent at mine surt oppsparte penger til det som skulle være min drømme-fiskestang, har forsvunnet "rett i dass" og jeg har blitt en fiskestang fattigere!

Jeg vil på det sterkeste advare mot useriøse stangbyggere og lurendreiere over dammen - og heller kjøpe fiskestenger fra en seriøs forretning her i Norge. Dette har ikke vært noen god erfaring for meg i hvert fall!

Enda godt at jeg får igjen på skatten i år da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre, ikke slik en vil oppleve når man har investert i sin drømmestang.

Hvis jeg husker korrekt så bestilte du fra Armbreaker....? Jeg vet at det er en tråd på et amerikansk forum om akkurat han der. Det er vist flere som sliter med å få kontakt med han. Det er da folk som har sendt han penger og ikke fått noe stang eller ha hørt noe fra han i ettertid.

Har sjøl 2 stenger fra han, som ble levert innenfor tidsfristen og har holdt så langt. Men synes stengene ble dyre i forhold til hva han leverte og i forhold til andre.

Har bestilt fra andre i USA og har slitt med å få stengene etter min spec (har ikke klart det så langt).

Men det er jo en på forumet her som bygger custom stenger og har noen fantastiske surringer på de. Hør med han om du vil ha en ny "pinky" fiskestang. Porto'en blir jo heller ikke så drøy innad i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt fra BarBar og der har ting alltid vært på stell, og prisene har heller ikke vært dårlige, men det er selvfølgelig ikke smykker, men fiskestenger der du kan få litt stasj, men legger heller pengene i kvalitets komponenter. Kjøpte du via paypal og eller ebay så har du fulle mulighetr å legge in klage og rate elendig, men det er muligens for sent. Har du og brukt eurocard kan du klage til de. Og legg gjerne ved korrespodanse. jeg fikk pengene tilbake på en snelle fra england som ikek dukket opp og som lev påsto var sendt.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt mye kluss med BarBar. Fikk en knekt stang og en som
var en fot for lang sist jeg kjøpte der. Dessuten var ingen av stengerne byggde eksakt
så som jeg hadde beskrevet, på tross av en detaljert beskrivelse. Masse styr og
surr, og tapte mye penger.

Så BarBar kommer jeg aldri bruke igjen..Han får vare så billig han bare vill, men betaler gjerne mer for at få det eksakt så som jeg vill ha det..



Endret av Lho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at slikt skjer, men tror du har vært maksimalt uheldig. Tror de fleste custombyggerne rundt om i verden har sine særegenheter som de plager kundene med (jeg spiralmonterer ringene på alt hvor snella skal på toppen av stanga :rolleyes:). Som potbelly og LHO skriver over, kommer det fort frem forskjellig erfaringer med samme person/firma. Skal ikke anbefale eller advare mot noen spesielt siden jeg ikke kjenner til andres kundebehandling. Men, er sikker på at det finnes folk der ute som gjør akkurat det du vil og ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på Bar Bar, bestilte noen forgrep fra ham og betalte rimelig mye for dem. Så kom det krav om mere til porto. Betalte men begynte å bli litt forb....t. Når pakken kom hadde han doblet antallet fra bestillingen. Heldigvis er de flest solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Noen av dere vet hvem jeg bestilte stanga av.... Faktisk så kjøpte jeg to og var både stolt og glad over å få dem (for jeg liker at de ser litt damete ut, jeg da- i tillegg til at de skal holde god kvalitet) Den rosa/purpurfargede med sommerfugler på holder ennå. Det er den fiskestanga som jeg kjøpte sist i hvit og mørk turkis som fikk en så kjedelig skjebne. Jeg er fremdeles lei meg over at jeg mistet den så fort. Trøsten får være at det er bare en ting!

Jeg truet vedkommende med at jeg ville fortelle om mine negative erfaringer, både nasjonalt og internasjonalt (kremt: Jeg er ikke medlem i noe internasjonalt fiskerforum, men det trenger da ikke han å få vite. Jeg tenkte jeg fikk slå litt ekstra med "slegga" så ville han sikkert gi lyd fra seg )

Jeg har fremdeles ikke hørt et pip fra han! Det merkelige er at han har alltid svart meg utrolig raskt i forkant av et kjøp og der vi har diskutert betalingen...)

Jeg kjenner ikke han her inne som bygger fiskestenger. Han har sikkert mer enn nok å gjøre hvis han skal hjelpe alle i Norge som har lyst på en spesiallaget fiskestang, he he. Men, jeg regner med at han ikke har laget så mange til damer ennå, så hvis jeg kommer i kontakt med han så kanskje.... ??? :thumbsu:

Vet ikke mer hva jeg skal si om dette, egentlig. Skikkelig kjipt ... - Er takknemlig for svarene fra dere. Får nok ikke erstattet fiskestanga mi, jeg hadde gledet meg til å få den nye og få testet den snart. Men, men- som jeg sa: det er bare en ting. Jeg ønsker likevel ikke at noen av dere opplever det samme og advarselen mot denne luringen i Amerika gjelder derfor like fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bekymre deg for at han ikke får negativ omtale i det store utland. Du er som skrevet ovenfor, ikke den eneste som prøver å få tak i ham.

Skulle du få lyst på ei "damestang" (ser ikke helt bra ut det ordet) er det bare å ta kontakt. Bor ikke så langt unna Bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bekymre deg for at han ikke får negativ omtale i det store utland. Du er som skrevet ovenfor, ikke den eneste som prøver å få tak i ham.

Skulle du få lyst på ei "damestang" (ser ikke helt bra ut det ordet) er det bare å ta kontakt. Bor ikke så langt unna Bud.

He he, jeg sier takk for det ^_^ Bygger du fiskestenger selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda, bygger selv.

Bilder av noe jeg har bygget finner du under "Verkstedet" eller her på FB https://www.facebook.com/profile.php?id=100004250472875

Hei igjen.

Jeg finner ikke "verkstedet", men gikk inn på den vedlagte Facebook-linken og ser den flotte fiskestanga som du har lagt ut som bakgrunnsbilde. Den er jo virkelig helt utrolig fin da!!! Hmmmmm...... Har du mange oppdrag, eller kunne det være håp om ei personlig fiskestang til ei dame fra de dype skoger, en gang? :thumbsu: Føler meg litt dum nå, men det er da alltids lov å håpe... Dumt å spørre her ute i det åpne fora også da...

Uansett: Jeg slengte avgårde en mail til den derre dustete stangbyggeren i Amerika, bare med en haug med spørsmålstegn (ha ha- skulle bare kjekke meg litt) men neida, han er som sunket i havet.... Så nå har jeg slettet alle bilder fra han, alle mailer og alle drømmer om å få erstattet fiskestanga. Har altså gjort en erkjennelse og funnet ut at jeg lever like godt for det... -: Men, det var herlig bare å kvitte seg med all den korrespondansen som tidligere har vært mellom han og meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg finner ikke "verkstedet", men gikk inn på den vedlagte Facebook-linken og ser den flotte fiskestanga som du har lagt ut som bakgrunnsbilde. Den er jo virkelig helt utrolig fin da!!! Hmmmmm...... Har du mange oppdrag, eller kunne det være håp om ei personlig fiskestang til ei dame fra de dype skoger, en gang? :thumbsu: Føler meg litt dum nå, men det er da alltids lov å håpe... Dumt å spørre her ute i det åpne fora også da...

Uansett: Jeg slengte avgårde en mail til den derre dustete stangbyggeren i Amerika, bare med en haug med spørsmålstegn (ha ha- skulle bare kjekke meg litt) men neida, han er som sunket i havet.... Så nå har jeg slettet alle bilder fra han, alle mailer og alle drømmer om å få erstattet fiskestanga. Har altså gjort en erkjennelse og funnet ut at jeg lever like godt for det... -: Men, det var herlig bare å kvitte seg med all den korrespondansen som tidligere har vært mellom han og meg.

PM sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.