Gå til innhold
Fiskersiden

Hva skal man lure stortorsken med?


fredsjo
 Share

Recommended Posts

Har fått endel torsk på dem jeg, å da er det "lett" pilking.

Så lenge du har noe liv i den, så fisker den.

Er det mye strøm, så kan det være nok i seg selv.

Lite strøm, må du lage noe liv selv.. rolig opp og ned litt. det meste funker vel egentlig :)

Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agn på krok er vel alltid bedre enn uten. det øker også sjansene for andre arter enn torsk,og sei.

agnfiske kan varieres i det uendelige,og mye av moroa er å eksprimentere,og prøve ut teorier.

jeg fiske ofte med et flygende øye fra hakuma.jeg tar av originalkroken og bytter den med en skarp krok dimensjonert etter arten jeg prøver på.

skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskepilken er en stayer, og det med god grunn. :)

Min favoritt til både kveite og stortorsk er Relax shadder, Xtrasoft og Magnum. Rigges på Flying Eye (en type jigghode) i passelig vekt og med en treblekrok som stinger. Stingeren kan du knyte selv med feks Owner ST-66 trebler i 4/0 eller 5/0 og 1-1,2 mm monofilament.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Www.avkrokenfiske.no har hatt gode priser på både flygende øyne og faste jigghoder. Usikkert om han fortsatt har det, men verdt en kikk.

Ulempen/ fordelen med jigger i drøye størrelser er at de sorterer bort småtorsken og småseien. Som reklamen sier: "skal du fiske, eller skal du få fisk?" Svenskepilken gir mer fisk, men med lavere snittstørrelse siden du ender opp med å taue opp mye småtorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.