Gå til innhold
Fiskersiden

Hva slags musikk hører du på?


gjedde
 Share

Recommended Posts

  • Svar 167
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av cb

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

Hos meg er det stortsett bare metal det går i og da gjerne viking/black metal

Amon amarth

Thyrfing

vintersorg

Ensiferum

Enslaved

Einherjer

Dimmu borgir

Thundra

Åsmegin

Lumsk

Slayer

Black sabbath

Metallica

Kan nesten virke som om skjegg er en vesentlig faktor her, hehe....

Skjegg er et must ja[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frisch

sitat:Opprinnelig postet av Fiskemannen

I bilen nå har jeg følgende:

Cock Sparrer

Agent Bulldog

Condemned 84

The Cramps

Toy Dolls

Skrewdriver

Macc Lads

David Allen Coe

Johnny Cash

Cockney Rejects

Mulig jeg har mer men det var det jeg kom på i farten.

Skrewdriver? Ja her pakker vi ikke inn politiske synspunkter nei...[:0]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Residents, AC/DC, Tom Waits, Johnny Cash, Slayer, Pantera, Sepultura, Entombed, Meshuggah, At the Gates, Tuxedomoon, MX80 Sound, Joy Division, Gamle Emperor/Ulver/Darkthrone/mm, Tool... osv, osv, osv... Gler sæ te Slayer på Rockefeller jah! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

liker du ?

Ser at det er en del metall fans inne på sidene,men alle digger vel ikke den samme musikken?

Litt nysgjerrig på hva slags musikk mine medfiskere slapper av og fester til når de ikke snubler rundt ved diverse bekker og tjern rundtomkring..

Selv blir jeg ganske het på grøten av div Post-disco,både ny og gammel:Arthur Russell,Daniel Wang,Morgan Geist,skrangledisco fra Torske,Erot,idjut boys o.l (paper,Guidance,discfunction)

Ellers blir jeg ganske pling i bollen av nesten hvasomhelst av Fet techno,electro og ghetto bass fra Detroit. både fra 80,90 og 00-tallet.Acid house ruler nårsomhelst(definitiv favoritt:Sleazy d:iv`e lost control!)Både fra england og chicago.Drum`n`bass fra Grooverider,Dillinja,Shy fx osv.

Jazz går ned på høykant;Herbie Hancock,Miles Davis,Thelonius monk og en haug med andre fra 30-tallet fram til ca 80 tallet.

Kraftwerk er også en favoritt.Anbefaler "Senor coconut" sin plate:"El Baile Aleman" hvor bla. "autobahn"

blir tolket med frekke latinorytmer!! Urkomisk

;)

Hva liker du?

Morsomt hvis folk tar med det de synes suger også.

Selv synes jeg irsk folkemusikk(fremkaller brekninger),Odd Nordståga(han er så koselig!!!!),Elton john,trance,hardhouse, o.l er noe av det verste som finnes...

Edit av Espen Ørud: Tråd slått sammen med gammel likelydende tråd. Dette er egentlig første innlegget i en ny tråd og kan derfor se litt malplassert ut.

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal man poste her eller på den andre tråden?

Hører hovedsaklig på rap/hiphop.

Gode grupper som:

-Psycho realm

-Immortal technique

-N.E.R.D.

-Big pun

-Kanye west

-Gnarles barkley/cee-lo

-N.o.r.e

+++ Andre grupper har kule sanger men generelt liker eg dem ikke som f.eks 50cent, eminem, ja rule osv..

Ellers hører eg innimellom på jazz, blue, r&b, soft rock, balader/romantisk, trance og klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden er jo over et år gammel, for en ensformig og stagnert musikksmak mange må ha hvis de fortsatt hører på samme musikken. :)

For meg så er det :

Madrugada, Bob Dylan, Rem o.s.v fortsatt aktuellt (upps, var visst det samme for et år siden) :huh:

noen nykommere er det jo Antony and the Johnsons f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hører på mye rart jeg :huh:

Judas Priest

Metallica

BB King

Stevie Ray Vaughan

Enslaved

Black Sabbath

Deep Purple

Led Zeppelin

Reiersrud & Kleive

Rypdal & Tekrø

Mads Eriksen

Joe Satriani

Steve Vai

Blackmores Night

Jethro Tull

Thin Lizzy

Gammel Vangelis

Mozart

Beethoven

Vivaldi

Al DiMeola

Paco DeLucia

DumDum Boys

Rainbow

MSG

John Lee Hooker

Muddy Waters

Øystein Sunde

Lista er lang

Lista på det jeg ikke orker er lengre :) men inbefatter hæstskjitjazz, hiphop, raaaap +++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DJ Bobo, Twenty 4 Seven, Captain Hollywood Project, Basshunter, Dina, Tine, E-Rotic, E-type, Dr Alban, Sash, Faithless, 2 Unlimited, Replay-cd'ene, Ayla, DJ Tiesto, Hermes House Band, Prima Vera, Trøste & Bære, Basement Jaxx, Traxx, DJ Alligator, O-Zone, 2 Brothers on the 4th Floor, Britney Spears, Spritney Bears, La Bouche, Bambee, Barcode Brothers, Bubbles, Da Buzz, Daze, DJ Sakin, DJ Sammy, Dune, HADDAWAY!, Jean Michael Jarre, Pulsedriver, Scooter Toy-box, Solid Base, Vengaboys, Modern Talking, Sandra Lyng Haugen, Helene Rask, Aylar Lie og David Hasselhoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, dette f.eks:

Satyricon

Enslaved

Minor Majority

Midnight Choir

Depeche Mode

Iron Maiden

Hehe, Jarl Fr. begynte bra, så fortsetter litt herfra..

legger til :

Metallica

Dead Kennedys

sat_a_n's Pilgrims -> mod på navn for å unngå sensuren :huh:

(Gode gamle) Sepultura

+ litt Cash, Soundgarden, Pearl Jam +++

Endret av permagnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DJ Bobo, Twenty 4 Seven, Captain Hollywood Project, Basshunter, Dina, Tine, E-Rotic, E-type, Dr Alban, Sash, Faithless, 2 Unlimited, Replay-cd'ene, Ayla, DJ Tiesto, Hermes House Band, Prima Vera, Trøste & Bære, Basement Jaxx, Traxx, DJ Alligator, O-Zone, 2 Brothers on the 4th Floor, Britney Spears, Spritney Bears, La Bouche, Bambee, Barcode Brothers, Bubbles, Da Buzz, Daze, DJ Sakin, DJ Sammy, Dune, HADDAWAY!, Jean Michael Jarre, Pulsedriver, Scooter Toy-box, Solid Base, Vengaboys, Modern Talking, Sandra Lyng Haugen, Helene Rask, Aylar Lie og David Hasselhoff.

He he he he :blink:

Det var samlingen sin det - respekt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne tråden er jo over et år gammel, for en ensformig og stagnert musikksmak mange må ha hvis de fortsatt hører på samme musikken. :D

For meg så er det :

Madrugada, Bob Dylan, Rem o.s.v fortsatt aktuellt (upps, var visst det samme for et år siden) :blink:

noen nykommere er det jo Antony and the Johnsons f.eks

Fine, fine mannen. (Rar, men for en stemme, og for noen låter!) Ikke akuratt metall, men man skal da ikke altid spise piggtråd heller. Har vel hørt på The Johnsons i ett års tid nå, og blir liksom ikke lei.

Højdare er "Soft Black Stars" og" You are my Sister"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mest metal her, siste månedene har det gått i disse platene:

Judas Priest-Angel of Retribution

Rammstein-Reise Reise

Enslaved-Isa

Judas Priest-British Steel (remastered)

Judas Priest-Screaming for Vengeance(remastered)

Judas Priest-Killing Machine (Remastered)

Mye som kan endre seg på et år, men god musikk er evig :D

For tiden går det mest i:

Judas Priest-Angel of Retribution

Judas Priest-Killing Machine (remastered)

Judas Priest-Stained Class (remastered)

Og ellers endel UDO, Tiamat, Accept og så har jeg delvis tatt opp igjen Metallica, må få flere av de på CD bare :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.