Gå til innhold
Fiskersiden

Stedet man fisker den viktigste faktor for suksess?


scampern
 Share

Recommended Posts

Hei dere,

Nettopp (tidligerei dag) gjennomførten ny fisketur med båten til min bror som jeg fikk lån.

Utstyret holdt (har en tråd om dette) og været var ok.

SKulle finne den berømte "torse-håla" min bror har snakket og vist meg resulatene fra men det gikk rett vest. Har prøvd 4 ganger i et området innaskjærs som jeg trodde han hadde fått rikelig mengder torsk på før, med samme agn og metode som han.

Når jeg traff han i dag diskuterte vi litt og han viste meg på kartet hvor han mente jeg skulle ha fisket.

Det viser seg jeg bommet med 200 meter omtrentlig, på det stedet han har fisket.

Kan det være så avgjørende for suksess eller ikke, om man finner disse "hot-spots" ?

Fra land har jeg opplevd det samme. Jeg har to gode steder jeg nesten alltid får med meg middag hjem (og gjerne mer) men andre steder så skal jeg slite ræva av meg før fisken ligger i stekepanna..

Så har dere samme erfaring,at fiskested er viktigere enn både utstyr og andre faktorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder er det viktig og treffe helt perfekt ja!

Jeg har et sted som jeg drar til for å ha det litt gøy om fisket andre steder har sviktet. Området er maks 20 m2 og treffer man ikke så får man ikke fisk. Dette er det eneste stedet jeg vet om her på østlandet hvor jeg får torsk på rundt 3 kg på hver tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder er det viktig og treffe helt perfekt ja!

Jeg har et sted som jeg drar til for å ha det litt gøy om fisket andre steder har sviktet. Området er maks 20 m2 og treffer man ikke så får man ikke fisk. Dette er det eneste stedet jeg vet om her på østlandet hvor jeg får torsk på rundt 3 kg på hver tur.

Hadde samme opplevelsen i sommer med kompiser.

To steder der min far viste meg (et sund der man dorger igjennom) og et sted kompis sin far hadde vist han fikk vi fisk med en gang.

Felles for oss begge var at det var mange år siden vi var der sist, likevel så gjelder "tipsene" fra våre fedre enda.

Min tanke er nå blitt:

Man kan finne fisk hvor som helst, men enkelte steder vil alltid levere mest, så hvis man finner noen gode "hot-spots" bør man holde seg til dem med mindre man er eventyrlysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden når folk var avhengig av å fiske matfisk ble disse plassene holdt hemmelig for andre. Å ha en nøyaktig me på godplassen var viktig. Fiskeplassene fikk gjerne navn som kun familien visste om.

Har gitt navn til et av stedene mine (lyrorama) :P og kommer heller ikke til å gi disse tipsene videre.

Har jobbet for å finne dem og vil ikke at stedene skal overfiskes ved å dele dem med gud og hvermann.

Fisker primært for mat selv,og spenningen selvsagt, så jeg holder med den eldre garde her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.