Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskekort kristiansand og begrensninger?


Recommended Posts

Hei dere,

Kan svært lite om innlandsfiske, og håper noen kan opplyse meg litt.

http://www.njff.no/portal/pls/portal/docs/1/15652999.PDF

Skal ha ferie i neste og vurderer sterkt å fiske i noen vann, i nær tilknytning til der jeg bor og sjøen.

Kartet her viser hvor man har lov å fiske i kristiansandsområdet (mørkeblått) og lyseblå områder er vann som ikke inngår i fiskekortet.

Betyr dette at alle vann som er lyseblå ikke er tillatt å fiske i? Må man ha grunneiers tillatelse?

Jeg bor på østsiden av kartet, så det er hovedsakelig disse områdene som er aktuelle. Der er det som dere ser noen mørkeblå områder i nord-øst av kartet men jeg er mest interessert i å prøve sør-øst delen av kartet, og da de vannene som har direkte tilknytning til sjøen eller svært nærme sjøen.

Jeg tenkte sånn at dersom det er et vann, og ikke en elv, så er ikke reglene like strenge? Kan godt være jeg tar feil og setter pris på enhver oppklaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vannene som er lyseblå må du ha grunneiers tillatelse for å fiske i. Reglene er like strenge uansett om det er elv eller vann ang fiskekort (dog enkelte flere begrensninger i elver som Otra og Tovdalselva).

En del av det som ser ut som vann i ytre Randesund er ikke det, mne salt/brakkvann og der er det fritt fiske.

Forøvrig er det endel plasser i sjøen der som er spennende fra land og.

Er det kun sjøørret som er av interesse (spør siden du har postet i sjøørret delen av forumet)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vannene som er lyseblå må du ha grunneiers tillatelse for å fiske i. Reglene er like strenge uansett om det er elv eller vann ang fiskekort (dog enkelte flere begrensninger i elver som Otra og Tovdalselva).

En del av det som ser ut som vann i ytre Randesund er ikke det, mne salt/brakkvann og der er det fritt fiske.

Forøvrig er det endel plasser i sjøen der som er spennende fra land og.

Er det kun sjøørret som er av interesse (spør siden du har postet i sjøørret delen av forumet)?

'

Er særdeles interessert i flyndre også, og alt av matfisk egentlig:)

Brakkvann er fritt fiske??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.