Gå til innhold
Fiskersiden

Åpent brev til NKFF


Svampebob
 Share

Recommended Posts

Jeg tror at tråden hadde sett helt annerledes ut hvis det hadde kommet et slik innlegg fra deg eller NKFFs andre stemme tidligere.

Skillet NKFF/arrangør kom tydeligere fram for meg nå.

Det er ikke sikkert dette holdt for alle, men jeg har vondt for å se at dette kan øke kritikken.

Husk at vi andre, i likhet med deg, også er enkle sjeler. Når du har en innsikt jeg ikke har kan jeg trenge en teskje. Den fikk jeg nå. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke fikk svar på spørsmålet mitt, så tillater jeg meg å konkludere med at NKFF har fått tildelt et arrangement hvor de har valgt en arrangør som de ikke har kontroll på.

Omtrent som den tidligere nevnte sammenligningen med skiforbundet og en tobakksprodusent, eller når sykkelforbundet lar Hafjell arrangere WC. Det undrer meg at man ikke sikrer at arrangør benytter seg av sponsorer som er "passende". At NKFF har rotet det til for seg i så måte, er klønete, men ingen katastrofe, så lenge man sørge for å distansere seg fra hendelsen. Da vil man få en raskere slutt på sponsorens forsøk på å bedre sitt image, og skaden blir i så måte begrenset. Svarene her er det første jeg har fått med meg av en slik distansering.

NKFF velger ikke arrangør. NKFF er de som har medlemsskapet i FIPS- som er nødvendig for et et internasjonalt arrangement. NKFF har aldri søkt om å arrangere et VM.

Siden tydeligvis noen ikke har fått det med seg: NKFF har ingenting med denne avtalen å gjøre. Antydninger om at man visste om denne avtalen på forhånd er i beste fall spekulativt.

Å argumentere for seg mot noen som allerede har bestemt seg for at de har rett, har forøvrig liten hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste innlegget er bare tåpelig.
Hvis dette er uakseptabelt så er det greit. Da leker jeg for meg selv et sted uten tær og glupe mennesker.

NKFF velger ikke arrangør. NKFF er de som har medlemsskapet i FIPS- som er nødvendig for et et internasjonalt arrangement. NKFF har aldri søkt om å arrangere et VM.

For min del er dette svar godt nok. Og en veldig grei redgjørelse.

Og sier som følger :Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare ansvarsfraskrivelse i mine øyne. Dere var vel klar over hvem som var hovedsponsor for arangementet før dere stillte på startstreken?

Å neida. Dessuten kom nevnte sponsor inn tett oppunder mesterskapet. Faktisk var ve,l etter det meg fortalt, allerede arrangementet igang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida. Dessuten kom nevnte sponsor inn tett oppunder mesterskapet. Faktisk var ve,l etter det meg fortalt, allerede arrangementet igang....

Ser ut som forklaringen deres holder vann, men jeg synes fortsatt sponsoratet er forkastelig, og finner det mer en merkelig at dere i en så liten organisasjon klarer å ungå å få dette med dere. Som Svampebob skriver er det to i organisasjonen som avholdt arangementet som skal over til dere.

Men man må jo tro på dere når det blir sagt.

Vi får tru at rabalderet som har blitt av denne saken, gjør at folk tenker seg om i neste omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke så merkelig at vi ikke fikk det med oss. Pål har barnefødsel på gang og har nok med det. Jim og Cathrine har dere fått forklart godt nok. Tommy er vara og ikke den første som blir kontaktet. Kristoffer var opptatt som overkikkador for kontrollørene og resten av styret fisket i VM. Altså svært så lite opptatt av å sjekke om arrangør fant på noe sprell med sponsorer. Vi er ikke synske heller, så vi så ikke den komme akkurat. Dessuten har jeg vel svart nok for min egen del. ;-)

Får ikke til å forandre nick. Mitt navn er Erik Eikre og jeg gjemmer meg ikke. Jeg fisker konkurranser og har nok med det. Derfor er jeg medlem av Norske KonkurranseFluefiskeres Forbund som altså er politisk nøytralt. Jeg har som sagt ingen formening om noe jeg ikke kan nok om. Det får andre ta seg av. Er ikke det bra nok så får dere bare stå på videre. Jeg har sagt mitt i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La det ikke være tvil om at NKFF vil nøye vurdere SINE samarbeidspartnere og sponsorer til lag som skal delta internasjonalt på den måten man finner forenelig med representative verdier :)

Samtidig kan det opplyses om at arrangøren har som førsteprioritet og sikre "sitt" område mht. vern, bevaring og fornuftig ressursutnyttelse. Man får gå ut ifra at man mener dette kan ivertas med dialog og samarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ekstra informasjon opplyses det herved at det er personer som startet "angrepet" på NKFF som har vært i kontakt med Nova Sea, OG fått bekreftet at De IKKE har noe samarbeid eller dialog med NKFF. De sponser kun det lokale næringsliv/handelsstanden.

Det gjentas til det kjedsommelige at sponsoren ikke var på plass før arrangementet var startet.

DA er mitt engasjement i denne diskusjonen over, og jeg legger til for egen regning at man BØR sjekke fakta FØR man angriper noen, ellers kan man risikere å angripe egne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo igrunnen oppklarende og jeg kan ikke annet enn å si takk for at dere belyste saker og ting som har vært problematisk for flere av oss.

I forhold til de spørsmålene jeg stilte føler jeg at flere har blitt bevart og noen er ikke, men det kan jeg på en måte skjønne også.

Jeg håper at NKFF kommer med en offentlig uttalelse rundt deres standpunkt til dette selv om det virker legitimt at dere ikke var direkte innblandet. Dessverre så står dere lagelig til hogg siden de fleste dokumenter som er henvist til og sider refererer til dere, og det er vel det dere har fått merke. Jeg håper dere retter en pekefinger til arrangør også for å ha vist dårlig dømmekraft hva angår engasjering av sponsorer.

Jeg er også en enkel sjel som har mistet det meste av fornuft jeg har besittet som følge av timevis med fisking og lukten av fluebinderlakk, men jeg synes det er svært urovekkende at oppdrettsnæringen har klart å lure seg inn i ett slikt arrangement som dette. For meg blir det litt som å bli spyttet i øye.. Man trenger ikke annet enn å åpne øynene for å se at oppdrettsnæringa sammen med notfiskerne utgjør den største trusselen mot laks og sjøørret. Og å la dem få en arena som VM i fluefiske virker helt hull i hodet for å si det mildt.

Når det er sagt så mener jeg at det er på tide å vende blikket fremover. Kritikk fører ingensteds frem hvis ikke ikke den er konstruktiv, og som Ole Brum gjentatte ganger har sagt så er spist spist. Jeg for min del håper at en lignende hendelse ikke finner sted igjen, og at man nå gjør det beste utav muligheten til å lære av sine feil. Uavhengig av hvem som har ansvaret for dette..

Til sist vil jeg igjen si at jeg er glad for at representanter for NKFF her har gjort det de kan for å oppklare det vi har lurt på til tross for en brokete start på tråden, det er hvertfall jeg takknemlig for.

-Kurt Johansen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Det at så mange viser engasjement i dette viser at hver og en av oss ikke står alene når det gjelder synspkt på oppdrettsnæringen og hvordan den påvirker omgivelsene. Det synes jeg er FANTASTISK!

Jeg selv er brennende opptatt av at denne næringen ikke får ture frem kun prisgitt egne vilkår og motiv! En næring som for meg fremstår lite selverkjennende, lite opptatt av å forbedre sine miljøaspekt og som er i ferd med å ødelegge for neste generasjons mulighet for samme rekreasjonmuligheter som oss.

Da blir jeg rett og slett forbannet, skylappene satte her begrensninger på vidsyn og tastaturfrekvensen forbigikk all kildekritikk...

HER TOK JEG FEIL!!

Som trådstarter vil jeg derfor komme med en beklagelse til NKFF

Her er en link jeg vil dere skal lese før dere trykker "post" videre i tråden:

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=30551.msg501093;topicseen#new

Mvh

John Anders Hagen

Endret av Svampebob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.