Gå til innhold
Fiskersiden

Dams store tacklebag - en liten forbedring


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Dams store tacklebag er bra på den måten at den er stor og har plass til mye redskap.

fuvb.jpg

Rommet øverst er praktisk til putte sneller og slikt i, men straks du drar ut noen av boksene - detter hele bagen sammen :wacko:

c4te.jpg

For å unngå dette fant jeg på noe lurt. :rofl:

jskq.jpg

Dermed kan jeg ta ut omså alle boksene og rommet øverst er like fint - selv fylt med tunge sneller.

4tfm.jpg

Bagen blir litt tyngre, men skitt au :beer:

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vanlig blikkplate. Klippet til riktig str, brettet til ( med med litt overlapp der skjøten er), boret hull og brukte splittnagler.

Absolutt en god ide å skjære ut slisser for å gjøre det noe lettere, men fiskeveskene mine veier jo alltid "et tonn" uansett så noen hekto fra eller til spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset - Tror min Gardner sekk skal få samme behandling. Den har kollapset så til de grader! Lurer dog på om jeg skal forsøke å lage noe i plexiglass, som ikke har så skarpe kanter?

Du kan få skåret til ferdige plater i plexi, spørsmålet er om du får det til å holde sammen uten å sette forsterkninger i hjørnene som tar opp plass. Og om det tåler vekta eller å bli satt ned på en ujevn overflate når det er mye vekt i baggen uten å ryke eller sprekke.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få skåret til ferdige plater i plexi, spørsmålet er om du får det til å holde sammen uten å sette forsterkninger i hjørnene som tar opp plass. Og om det tåler vekta eller å bli satt ned på en ujevn overflate når det er mye vekt i baggen uten å ryke eller sprekke.

Har et design i hodet allerede, som jeg tipper blir strøkent :) Plexi tåler mye det, bare det blir gjort rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror polycarbonatplater hadde passet bra til dette.

De er fleksible og tåler en støyt. Minuset er vel at man må ha en knekkbenk for å få bøyd de i pene vinkler.

Polycarbonat ville jeg og nok gått for. Tåler ekstremt mye mer enn mye annet i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.