Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som vil ha meg med?


Krister A.
 Share

Recommended Posts

Var lite svar å få her gitt... hjelper kanskje om jeg legger ut litt mer info om meg.

jeg er en helt normal fyr. 29 år.

Har altid vært meget opptatt av fiske, drevet mest med fiske fra land etter lyr, sei, makrell og torsk.
De siste årene har det blitt mye fridykkng og undervannsjakt - Dvs uten tank osv. Skyter mye lyr. samt noe flatfisk og torsk.

kan fiske i timesvis uten fisk uten å miste motet :P

Deler gjerne drivstoff utgiftene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Jeg har prøvd flere ganger før deg ! Her i Rogaland er veldig spesielt ... Men hvis du er interessert å fiske fra land, jeg og flere venner er ofte ut ! Jeg heter Afif Tabbara jeg er 26 og jobber som tannlege i Rogaland . Driver mest med shore jigging og spinning og fridykking !

Endret av Afif J.Tabbara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er torske/mat fiske som er tingen så anbefaler jeg dere begge å bli medlem i en havfiskeklubb.

Dere har 2 gode alternativ hvis dere bor i Stavanger.

Nord-Jæren havfiskeklubb (NJHK) og Stavanger Deep Sea Fishing Club (SDSFC)

Jeg har vært medlem av begge klubbene og jeg personlig foretrekker NJHK, dette mest pga jeg ikke fisker etter torsk og den type arter noe særlig.

NJHK arrangerer flere turer i året, flere av turene er allerede planlagt, oversikt her

De hadde tur ut i byfjorden etter torsk nå på søndag, så her hadde dere begge vært velkomne hadde dere vært medlem.

Prislappen for ett års medlemskap er 450 kroner, og da får dere en del rabatt hos blandt annet MX sport Kvadrat på alt fiskeutstyr (15%)

Hvis dette hørres spennende ut så kan dere lese mer om turene vi allerede har gjennomført på NJHK sin hjemmeside.

link her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var lite svar å få her gitt... hjelper kanskje om jeg legger ut litt mer info om meg.

jeg er en helt normal fyr. 29 år.

Har altid vært meget opptatt av fiske, drevet mest med fiske fra land etter lyr, sei, makrell og torsk.

De siste årene har det blitt mye fridykkng og undervannsjakt - Dvs uten tank osv. Skyter mye lyr. samt noe flatfisk og torsk.

kan fiske i timesvis uten fisk uten å miste motet :P

Deler gjerne drivstoff utgiftene :)

Heisann,

Har båt som ligger ikke langt fra Vistestranda, og er ute med jevne mellomrom. Arbeider turnus og drar ofte ut fra morgenen av de dagene jeg har fri. Har en 22 fots sjark med god dekksplass. Er mer enn velkommen ombord en dag det passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon-Eirik Brobak

Takk for svar, en fiske klubb hadde sikkert vært veldig kjekt. men desverre er jeg nok ikke så aktiv i fiskingen lengre. har selv en del medlemskap på forskjellig fra før så det å benytte seg av alt blir nok noe vanskelig.

var egentlig bare ute etter en hyggelig fisketur med noen iblandt :) spesielt nå som det var så fint vær :P

Skulle gjerne tatt dere med i båten, men tror reiseveien blir litt drøy her også. Dessuten er det lite torsk i Tyrifjorden. :)

Ja du den veien skal jeg nok ikke ;) men takker for svar

Heisann,

Har båt som ligger ikke langt fra Vistestranda, og er ute med jevne mellomrom. Arbeider turnus og drar ofte ut fra morgenen av de dagene jeg har fri. Har en 22 fots sjark med god dekksplass. Er mer enn velkommen ombord en dag det passer :)

svar sendt på mld :)

Det er mange som fisker i Stavangerområdet, men veldig få som fisker torsk. Her er det artsfiske som gjelder :)

Artesfiske er nok sikkert meget kjekt. Selv har jeg bestemt meg for at mai mnd skal gjøre mitt piggvar år. dette er en flat fisk jeg aldri har fått under fridykking til nå. Her også slettvar og glassvar. jeg ser enorme mengder med rødspette. sjø tunger er noe mer knotete å finne. men veldig god matfisk.

Jeg har samlet informasjon hos forskjellige fridykkere om hvor det er mye piggvar. i starten av mai blir det nok å dykke i områdene der bestanden er stor! bare for å lære øyet å finne dem da dem er helt ufattelig flinke til å gjemme seg!

Jeg har blitt fortalt at jeg sikkert har svømt forbi veldig mye piggvar, men bare ser dem ikke! dette i fridykking blir som med både flyndrer og kamskjell. en må lære øyet å lete etter det rette!

En rødspette har lett for å legge seg rett oppå sand bunnen. den blir også noe lett skremt og svømmer videre som gjør den enda lettere å få øye på!

Piggvaren derimot kan gjemme seg! den er ekspert på dette! i stedenfor å legge seg oppå sand bunnen graver den seg ned! den ligger gjerne så godt gjemt at en såvidt kan se ett øye, eller deler av munnen! så dette krever mye trening for øyet!

Det er på en måte det samme med kamskjell. en ser dem ikke fra overflaten. en må ned på bunn. Når en kommer ned på 10-15 meter er det ikke mye luft igjen i lungene. en må sondere terrenget. se etter groper i sanden. men det er mye groper i sanden!

bare så mye som ett tare blad lager seg en grop i sanden der det ligger å vugger i strømmen. Eller en liten stein, en krabbe, alt som ligger på bunnen over tid lages det ett lite krater rundt. det graves litt ned! så det å ha øye til å se hva som er hva og gjerne på litt distanse med dårlig sikt krever erfaring. en vil ikke sjekke hvert enkelt krater!

Jeg jakter, jeg tar bare det jeg skal spise. jeg går på bestemte plasser for å få bestemte arter. men jeg skyter ikke en hver fisk jeg ikke har skutt før.

Art fiske etter Lange, steinbit, torsk, sjøørret hadde vært supert. men jeg ser ingen vits i å fange alle slags mulige arter jeg overhode ikke kunne se for meg å bruke som matfisk. selv har jeg spist mye rar fisk andre mener er ufisk. Her blandt annet Rognkjeks og nebbsild.

men dersom jeg skulle skutt hver enkelt art jeg enda ikke hadde fanget hadde det blitt veldig mange å ta av! da syns jeg det er mye kjekkere å svømme så nær så nært en kan til en fløyfisk. ligge å kikke på dens fine farger i sol lyset til den tar avsted. Da har jeg ikke noe behov for å skyte fisken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut og har plass både i morgen (08-14) og torsdag hele dagen. Går ut fra Stavanger / Rennesøy. hvis været holder kjører jeg nok over til Skudenes torsdagen. Er noe mer torsk og mer bitevillig enn i byfjorden. Neste uke kan det bli noen ettermiddager. send meg en pm med tlf hvis intressert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.