Gå til innhold
Fiskersiden

Ny snelle og stang til lettere havfiske


StianB
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter nytt utstyr til lettere havfiske.

Jeg har ifra før ei Penn Overseas Pro (stang) og ei Penn Squall 50 LD (snelle), er nå på tide å bytte ut i litt nyere utstyr.

Har sett endel på Shimano Tekota 600 LC, og har veldig lyst på den.

Hvordan er dere erfaringer med den snella til havfiske? Ser at den kategoriseres som trollingsnelle.

Mitt fiske er hovedsakelig ned til 100 meter. Fisker mest etter torsk,sei,lyr,lange.

Kan dere også anbefale ei stang som passer sammen med Tekota 600 LC.

Håper på litt hjelp ifra dere, da jeg er helt "blank" når det kommer til kunnskap om fiskeutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snella gjør fint jobben til det du trenger og beskriver. Og anbefales da du får telleverk som er veldig ok å ha. Alternativet er ellers å kjøpe eks nye preywinder eller tisv. og legge på meter merket braid/multiline, men et godt telleverk er veldig greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny snelle :)

Hva pleier du å ha i enden av snøret?

Jeg fisker etter de samme artene på samme dyp som du har beskrevet med agn, pilk, gummimakk og mye annet og er veldig fornøyd med Shimano BeastMaster bx Boat 20-30 lbs.

Jeg har forøvrig en Shimano TLD 20 på min.

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil komme bedre ut med en lettere stang, eks. 12-15-20 lbs kan kanskje mer kompetente hjerner her på forumet svare på, men BeastMaster serien fra Shimano kan jeg anbefale.

Synes jeg så de hadde tilbud på BeastMaster Boat stenger på skittfiske.no....jeg fikk min til under halv pris der.

Lykke til og ikke minst skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Stenger/Hav-og-trollingstenger/Lawson/Alle/Lawson-Inshore-Boat-7-12-30lbs---2delt--127920-p0000059283 Jeg har denne som jeg nettopp kjøpte for å bruke til å fiske med på maks 150m og skal nå kjøpe en shimano tekota 600lc snella til den, men hvor kjøpte du din tekota snelle fra Stian ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.