Gå til innhold
Fiskersiden

Ny PB på Ørret Vänern


gundhus
 Share

Recommended Posts

Vi var en tur i Sverige/Åmål/ Vänern (http://www.ornasfiske.se) igjen, vi leide hytta fra torsdag til søndag. Vi håpa på bedre fiske enn forrige gang, men det skulle vise seg at det skulle være like vanskelig/trøgt denne gangen også. Men de fleste hadde dårlig fiske,så det var jo en liten trøst i at det ikke bare gjaldt oss.


Men torsdagen startet ikke så bra, for jeg jeg hadde først en 3 kg Laks helt inntil båten i det den hoppa ett par ganger over vann og så plutselig spratt sluken ut av kjeften å surra seg rundt planerbordlina og borte var`n. Andre gangen høgg det en grom fisk i det jeg sveiva opp dypriggen, 3 m ned og 2 meter bak kula, fisken rusa ut i vill fart før den slapp den også. F...:-(


Skulle det ikke være mulig å få opp en fisk i dag, noen dager er bare slik. Men det skulle forandre seg i det det hyyyler til på taket og fighten er i gang, etter noen minutter og utras senere kunne jeg glise bredt. For ny pers på Ørret (Venern) var ett faktum, ikke med mye, men en fin Ørret på 76 cm og 5,3 kg.


Otto klarte å lure opp en Laks på 2,6 kg på fredda`n, men det blei også turens siste blank fisk. Men vi fikk maaange Gjedder, ikke morro når det er blankfisk man jakter på. Blei fisking tors,fre og lørdag. Søndag blåste det så mye at vi droppa fiske og dro hjem.


En fin tur selv om ikke fiske var på sitt beste, gleder meg allerede til neste tur. Men den blir nok storørret -jakt i Tyrifjorden.


SKITT FISKE!

Venern+1+mai+2014+001.JPG

Venern+1+mai+2014+002.JPG

Venern+1+mai+2014+003.JPG

Venern+1+mai+2014+004.JPG

Venern+1+mai+2014+010.JPG

Venern+1+mai+2014+007.JPG

Venern+1+mai+2014+009.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+001.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+003.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+005.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+011.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+023.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+026.JPG

VENERN+TUREN+1+MAI+001.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.