Gå til innhold
Fiskersiden

En kort tur....


stoffers
 Share

Recommended Posts

Siden det er tørke på rapport fronten får jeg kaste meg på jeg også...

Det blir lite fiske tid for tiden, da innspurt av bachelor oppgave står høyest på prioriterings lista.


Allikevel trenger man et avbrekk, med litt frisk luft og muligheten til å dyrke egen hobby. Så i dag ble det en mulighet for en kort utflukt med stang og en relativt liten porsjon optimisme... Gleden ble desto større da det var mye aktivitet på plassen jeg hadde valgt for anledningen.


Kan vel ikke karakteriseres som annet enn Laue bonanza i overflaten, samt noen innslag av større rovfisk ala Leuciscus cephalus og Esox lucius. Det hele begynte egentlig med å finne ut hva fisken ville ha, og naturlig agn ville nok vært det beste; men har man ikke agn så har man ikke agn. Dermed tok det litt tid før jeg fant en wobbler som lokket fisken til hugg. En lys Bomber 15 A ble forøvrig vinneren i dette tilfelle, noe som sannsynligvis har sammenheng med at denne hadde visse likhets trekk med en Laue.


Utrolig deilig å kjenne det røsker til i andre enden av snøre igjen, etter en lengre periode uten nevneverdig fiske. Første mann til mølla hadde ikke hår på k***a eller hva det nå heter... men tenner hadde den i iallefall!


14300744694_10565bf389.jpgDSCN0082 by stoffers86, on Flickr


Fisken fikk bli med hjem etter ett sterkt ønske fra nabo'en om gjeddekaker, noe som absolutt kan anbefales for de som ikke har smakt dette før!


Som sagt ble det en kort tur i dag, men jeg rakk også å nappe opp et par Stam på mellom 1 - 1,5 kg før jeg vendte nesa hjemover....




14321484913_b5f213901a.jpgDSCN0093 by stoffers86, on Flickr


14321485533_20ab185c9a.jpgDSCN0092 by stoffers86, on Flickr


14297963831_3865763328.jpgDSCN0084 by stoffers86, on Flickr


14114619319_20c4fef8af.jpgDSCN0083 by stoffers86, on Flickr


14297963241_31a36fe36a.jpgDSCN0087 by stoffers86, on Flickr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.