Gå til innhold
Fiskersiden

Lidl vs RT


asmund aa
 Share

Recommended Posts

Lidl stengene måtte til pers i gårkveld en tur,

Jeg og HelgeS rigga 5 meitestenger derav 3 fra vår nye tyske matvare/fiskeutstyrsleverandør.

Etter to timers fiske stod det 9-1 til Lidl.

Mange gode run og en artig opplevelse for Helge som aldri hadde meita før i sitt liv.

Fangsten ble:

8 Torsk(Trym)[:I]

1 Knurr[ :P ]

1 lyr[ :) ]

Alle fiskene (untatt lyren)ble tatt på glidetackel (fra Lidl)

agn:makrell og kokt reke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

sitat:Opprinnelig postet av Jørgen

Surfpoden min gikk istykker på vei hjem fra butikken, tipper alle skeptikerne fikk bensin på bålen nå :P

satte du deg på den?

min har stått av en kveld med kuling og regn med tre stenger plassert.."inga problem"

Den var vel ødelagt fra børjan av tenker jeg, egentlig burde jeg bytte den men det koster vel omtrent det samme i bensin som poden selv. Neida, gaffa gjør nok nytta om det blir nødvending. Og det er vel bare å innse at kvalitetssikringen ikke er den samme på Lidl som på Veals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg var såpass skeptisk til utstyret at jeg åpna posen på butikken og sjekka at podden fungerte, gjorde det samme med stanga også[ :P ], Men det har fungert helt utmerket foreløpig, skal kjøpe noen tyngre inline søkker fra TO så stanga får kjørt seg skikkelig. Det var med et 40 grams inline søkke og det har fungert fint(kaster sinnsykt langt også[:0])

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av teso

Gratulerer !

Noe størrelse på fiskene ?

Lidl kan jo kansje være bra likevel, håper det holder??

hvordan gikk det med Baitrunnern tilslutt ?

Baitrunneren det var problem med var en Shimano Areo gte 8000B

Var ikke kjøpt på Lidl[ :P ]

Men på nettet til den nette sum av 480 kroner[ :) ]

Fungerer helt fint nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Må innrømme at jeg var såpass skeptisk til utstyret at jeg åpna posen på butikken og sjekka at podden fungerte, gjorde det samme med stanga også[ :P ], Men det har fungert helt utmerket foreløpig, skal kjøpe noen tyngre inline søkker fra TO så stanga får kjørt seg skikkelig. Det var med et 40 grams inline søkke og det har fungert fint(kaster sinnsykt langt også[:0])

Hvilket utstyr er det du har kjøpt?

LIdl hos oss hadde ikke så veldig mye å velge hva fiskeutstyr angår !!! Noen stnger, en grei rimelig hov og et søtt ekkolodd som virker til og med 24m!!!! Pizza'n var go' da!

Og det tyske ølet var ikke å forakte hverken prismessig eller smaksmessig!!!

Christine :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bærbart ekkolodd (fishfinder) for moro skyld!!! Viste fisk og hva det nå måtte være i vannet med fiskefasong i displyet!!!! søt og morsom, virker bare til 24 meter da!!. Men den ga nå en ok indikasjon på dybder og slikt, all fisken på skjermen var nok ikke bare fisk!! Selv om vi tok fisk der det vistes mye fisk i displayet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje kjøpt stanga, men kasta med den. En kompis so handla. Synst den var stiv og tung. I tilegg var den slarkete i toppen. Gjekk greit å få ut snøre, men trur ikkje den er so arti å få fisk på. Ikkje ei go stang å begynde me for nokon som aldri har fiska med fluge, meiner i alle fall ej.

Tyskere e no i mine auge heldivis meir opptatt med meitefiske enn flugefiske uansett. (hadde vør utruli fullt i vatna dersom tyskarane so e her skulle dit) Kansje derfør dei selle dårlige stenger til en billi penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av trollet38

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

Må innrømme at jeg var såpass skeptisk til utstyret at jeg åpna posen på butikken og sjekka at podden fungerte, gjorde det samme med stanga også[ :P ], Men det har fungert helt utmerket foreløpig, skal kjøpe noen tyngre inline søkker fra TO så stanga får kjørt seg skikkelig. Det var med et 40 grams inline søkke og det har fungert fint(kaster sinnsykt langt også[:0])

Hvilket utstyr er det du har kjøpt?

LIdl hos oss hadde ikke så veldig mye å velge hva fiskeutstyr angår !!! Noen stnger, en grei rimelig hov og et søtt ekkolodd som virker til og med 24m!!!! Pizza'n var go' da!

Og det tyske ølet var ikke å forakte hverken prismessig eller smaksmessig!!!

Christine :) )

Dette er etter hva jeg forstår Lidl i haugesund?? Det var da som svarte.. Jeg som skulle gjøre kupp på såvel podd som nappvarsler i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.