Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske med Storm jigg


Bruvik
 Share

Recommended Posts

den funker på alle de nevnte artene og flere til(steinbit, hyse ++). for å få sei og lyr kan det lønne seg å finne frittliggende grunner og fiske i kantene på disse. slipp ned til bunnen og sveiv opp igjen i varierende fart. noen ganger tar seien gjerne ting som blir sveiva skikkelig fort.

for torsk pilk jiggen rolig nede ved bunnen. gjør ikke noe å la jiggen være rolig innimellom heller. torske finner man jo mange steder, men i nærheten av grunner og andre forandringer i bunnen(skrenter osv) er bra steder å begynne. for kveita er det vel partier med sand og grus bunn på dybder fra 5-7m til ned mot 4-50m som gjelder, etter hva jeg har lest meg til.(har aldri fått opp ei kveite sjøl). at det er strøm på plassen er et pluss. grunnpartier med dypere vann rundt og renner tror jeg kan være giftige plasser.

husk at resten av utstyret også må tåle en trøkk hvis du gir deg i kast med storfisken og kveita spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri fått sei og lyr på stormjig, men brosme, lange, hyse og andre bunnfisk liker den. Fisker ofte rundt grunntopper og i renner. Oftest brukes jiggen etter kveite, og da får man lite annet.

Når det gjelder den lille makrellfargede stormjigen så har jeg fått tre kveiter på en tur med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.