Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til ny vertikalstang?


erik
 Share

Recommended Posts

Håper å tappe litt av forumets visdomskilde. :)

Jeg er på utkikk etter en ny vertikal-/dropshotstang. Budsjettet er maks 2000, men desto nærmere 1000 vi kommer desto bedre. Stangen skal brukes til vertikalfiske etter gjørs/ røye/ gjedde med tunge jigghoder og fireballhoder, dvs hoder på 30-50 g. Utvalget hoder i de vektklassene er begrenset, så det blir sikkert litt dropshotfiske også, men stangen skal brukes med multiplikatorsnelle.

Årsaken til de tunge hodene er delvis at røyefisket foregår ganske dypt, og delvis at båten min har avdrift som et fullrigget Tall Ship så jeg bruker endel tyngre hoder enn tidligere for å holde redskapen innenfor ekkoloddkonen. Jeg har andre mykere stenger for bruk inne på grunna og på vindstille dager, så denne stangen skal ikke være "allround" men spesielt egnet for tyngre vekter.

Jeg liker korte vertikalstenger, under 8' og gjerne rundt 7'.

Jeg har myst litt på Edge 3776 og BFT Extreme Vertical, men ikke kjent på noen av de. Utvalget vertikalstenger i norske butikker er ikke all verdens...

Noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edge (nå Westin, samme stenger med nytt navn) er i hvert fall kjempestenger! Har ingen direkte erfaring med vertikalstengene, men har en tre-fire stykker i forskjellige kastevekter til både haspel og multi, og jeg tør å påstå at dette er noe av det beste som finnes på det norske markedet. Og jeg har prøvd mye forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.