Gå til innhold
Fiskersiden

Steinbitfiske ?!


ørret_anonym
 Share

Recommended Posts

Har du prøvd søkefunksjonen øverst til høyre?

Det ligger en del bra tråder om emne steinbit her på forumet

Utover det vet jeg det ligger en eller flere lærerike artikler om steinbitfiske på Asgeir Alvestad sin blogg :)

Endret av Aurejeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig....jeg ser stadig flott steinbit når jeg er ute å fisker på nettene.

Så flott !! Ønsker du ikke at våre etterkommere opplever det samme. Jeg dykker selv, vet hvor de trives, og hvor lette de er å fange. Jeg fisker, vet hvordan jeg kan fange disse og hvor . Gjør jeg det : NO !! Hva gir meg mest glede : At de fortsatt finns i vår del av landet...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og frem til jeg finner ut av at jeg vil ha steinbit til middag skal de få lov til å kose seg og blomstre ifred :) Jeg tar aldri mer ut av havet enn det jeg og min frue kan spise, og verner om resten :)

.Merkelig at det ikke finnes miste mål på arten. Forresten : Sats på Brosme i vår del av landet. Smaker betydelig bedre en steinbit ( og blir omsatt i restauranter som steinbit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lenge siden dette.......

Lopez: Har du tenkt på at Skagerrak kan ha naturlig lavere tetthet av steinbit enn langs vest- og nord-Norge?

Og at brosme er bedre enn steinbit blir som å si at stikkelsbær er bedre enn jordbær - selv om mange liker stikkelsbær ville nok brorparten av befolkningen likevel gått for jordbæra om de fikk valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor lenge siden dette.......

Lopez: Har du tenkt på at Skagerrak kan ha naturlig lavere tetthet av steinbit enn langs vest- og nord-Norge?

Og at brosme er bedre enn steinbit blir som å si at stikkelsbær er bedre enn jordbær - selv om mange liker stikkelsbær ville nok brorparten av befolkningen likevel gått for jordbæra om de fikk valget.

:) Ja, lenge siden sist...( har neste savnet deg ;) ) Jeg har ikke tenkt på det. Jeg har opplevd det ;) Yrkesfiskere har rasert bestanden : Fakta, og ( nesten) på lik linje som sportsfiskere ( turistfiskere) raserte bestanden ved Fedje, som så vidt jeg vet hører fortsatt til Vestlandet.

Norge er langstrakt ( bare vri den og så havner vi i Roma !!!) Derfor bør det innføres regler, minstemål , osv , ihht området det gjelder. Bare se på hva som som fortsatt er tillat i vår landsdel ( tråling etter reker uten rist)

Edit : Minstemål på steinbitt i Norge hadde ikke gjort noe skade, tvert i mot

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.