Gå til innhold
Fiskersiden

Årets siste tur og årets første tur


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

2014 har vært et godt år for meg, men ikke fiskemessig. Og jeg synes året oppsummeres bra med at når jeg for en gangs skyld har muligheten til å dra på nyttårsfiske blir jeg småsyk og forblåst.

Men altså, juleferien gikk til dette:

DSC_0117_zps5898c6a8.jpg

Og det gir fornøyde barn, og dermed fornøyde foreldre

Og fisk ble det og

DSC_0106_zpsd3f240a2.jpg

Men så var det tilbake til Bergen og jobbing i romjula, men nyttårsaften skulle det fiskes!

Formen var laber, men jeg tenkte det ikke gjorde så mye hvis jeg kunne sitte i båten og se på fyrverkeriet mens jeg røsket opp den ene agntyven etter den andre. Storm og Yr var ikke helt enige om hvor mye det skulle blåse, og enkelt sagt, hvis storm fikk rett ble det for mye og hvis yr hadde rett ville det gå greit.

Jeg stappet nødvendighetene oppi båten, og den startet på første drag. (WTF!) og jeg putret utover med håp ombord.

Vel fremme på utvalgt plass kjente jeg jo at det røsket litt mer i kastene enn det burde, men jeg måtte jo teste uansett. Rødnebbene var svært så ivrige, og der det er rødnebb er det også slike

DSC_0129_zpsc9bcccf2.jpg

350-360 gram, båten ville ikke ligge rolig nok til at vekta stoppet.

Og årets siste fisk ble en til av dem, litt mindre.

I løpet av det lille passet hadde jeg blitt kastet såpass mye frem og tilbake og så at det begynte å bli lovlig mye hvitt på bølgene rundt meg, så jeg svor en ed og kjørte inn igjen.

Dyne, sofa og ringenes herre vant over kystmeiteforsøket som jeg vurderte.

Og dermed kunne fiskeåret 2014 oppsummeres i ett ord som begynner på F.

Fiskeåret 2015 derimot, det skal bli andre boller.

For det første blir ikke båten liggende inneklemt frem til over påske, og for det andre vet ingen hva fremtiden bringer, heldigvis.

Jeg puslet og ryddet litt, og da finner man påbegynte prosjekt som kan vies litt tanke, og som hodet mitt nå er skrudd sammen ender jeg opp med tackler i henda når jeg pusler med ting. Tilfeldighetene ville det til at det var et Grønngylttackel jeg ble stående med, og siden jeg uansett trengte en luftetur, kunne jeg jo se om de var våknet av nyttårsfeiringen sin.

Det var de ikke, så årets første fisk ble en sypike. Og årets andre fisk, og andre art ble denne:

DSC_0132_zps1e091c82.jpg

36,1 gram

Og det er jo en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.