Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som vil ha med en innflytter på tur i Bergensområdet?


mavi
 Share

Recommended Posts

Jeg har flyttet til Bergen og de jeg kjenner som fisker her bruker primært garn eller teiner.

Lurer derfor på om noen har lyst til å ha/eller bli med en innflytta sørlending med på tur?

Er interessert i både båt og fiske fra land.

Jeg har mulighet til å låne en 17 fots Yamarin som ligger på Hjellestad.

Om værmeldingen slår til så tenker jeg meg en tur ut til helgen ihvertfall.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med en av fiskeforeningene i området, hadde jeg vært i samme situasjon som deg hadde jeg nok først tatt kontakt med de frivillige som nå driver og tar opp mest mulig av den rømte oppdrettsfisken i området, det hadde sikkert gjort susen, og det er jo også en fin måte å bygge opp kontaktnettet, samtidig som det er et godt tiltak i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på Facebook kan du bli med i en gruppe som heter : kystmeite i Bergen .

Formålet med siden er at du kan legge inn om du vil ut å fiske, så kan andre bli med om de ønsker. PR i dag er vi ca 30 medlemmer. Gruppen er forholdsvis ny men håper den kan bidra til at folk kommer seg ut for å fiske sammen med andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips av carpis på forumet og gruppen så meldte meg inn der tidligere i uka.

Dagens planlagte fisketur gikk dessverre fløyten da det var litt for mye is til at jeg ville gå gjennom den i havna til å få båten ut. Men fikk ihvertfall montert den nye stangholderen om ikke annet.

Endret av mavi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hej, jag lånar din tråd lite. Jag är också ny i Bergen, bott här ca en månad nu. Nästa helg kommer två vänner från Göteborg upp för att fiska (om vädret håller), så jag måste ha lärt känna några bra platser tills dess.

Om yr.no håller vad de lovar så ser det ut att bli riktigt fint väder i helgen.

Så, är det någon som har lust att ta ett fiske i helgen? Jag är öppen för förslag men jag vill gärna prova på ett riktat fiske efter havsmus... :)

Ha de gott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dere er ute etter å prøve kystmeite med havmus som target art, er vell bontelabo en klassisk plass. Ellers er det vell egentlig bare å finne en plass langs byfjorden hvor du potensielt fisker på alt fra 20-80 meters dyp. Makrell og Sild er mine personlige favoritter som agn. Er dere ute etter tips til tackler osv. anbefaler jeg å ta en tur til campelen på bryggen, mye bra saker der. Tror de er åpen Torsdag, Fredag og Lørdager nå i vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er sportsfisker og ny i Bergen er det egentlig kun et sted å begynne. Campelen på bryggen. Der har de utstyret og kunnskapen som får deg i gang. I tillegg arrangerer de jevnlig tacklekvelder, ofte med påfølgende fisketur.

Campelen altså. Sånn var det for 15 år siden, sånn er det fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.