Gå til innhold
Fiskersiden

Trønderske sportsfiskere fisket Trondheimsfjorden tom


Recommended Posts

Frode Reppes utømmelige kilde av visdom har nå dessverre nådd oss nordlendinger og det som berører Skjerstadfjorden også.
I en artikkel publisert 06.04 i Saltenposten kunne man lese følgende 'visdomsord'

'Han frykter at sjøørreten i fjorden går samme skjebne i møte som sine artsfrender i Trondheimsfjorden for noen år tilbake.

- Den ble fisket tom for sjøørret.'

Og videre, ‘Den store ørreten tar sjelden krok, de går opp i elvene og gyter, men når de dør av alderdom blir de ikke erstattet på grunn av overfisket’.
Her måtte jeg legge inn en aldri så liten latterpause!

Og ikke minst, ‘ De som dorger i fjorden får store mengder sjøørret på rundt et kilo’.

Jeg kan jo selvsagt bare snakke for egen del, men på alle de årene jeg har fisket i Skjerstadfjorden så har jeg til dags dato, med mitt såkalt moderne utstyr fått 2 sjøørreter under 3 kg!

Jeg kan ikke til dags dato huske å ha lest så mange ‘gullkorn’ i en og samme artikkel, det er skremmende at sånne folk i det hele tatt får ha politisk innflytelse på noe som berører villaks, sjøørret og oppdrettsnæring, artikkelen viser med all mulig tydelighet hvor lite peiling han har på både villaks og sjøørret, det selv om han i slutten av artikkelen hevder å ha stor kunnskap
Frode Reppe har som kjent sitt eget 'økonomiske sugerør' plantet godt inn i oppdrettsnæringen, og driver mye av tiden sin på twitter der han til stadighet forsøker å bagatellisere oppdrettnæringens negative påvirkning av miljøet, samt sine dårlige forsøk på å latterliggjøre sportsfiskere og entusiaster som fronter kampen for miljø og vill laks og sjøørret.

I slutten av artikkelen kan man lese
Han har satt seg grundig inn i forskningsrapporter om så vel villaks som oppdrettslaks, både i sin jobb i NSL men også som ivrig laksefisker selv. Han har dermed gode kunnskaper om situasjonen for laks og sjøørret både Saltdalselva og Beiarelva.

Jeg foreslår at han fortsetter å sette seg inn i forskningsrapporter, han har tydeligvis veldig mye igjen å lære, men jeg tror han bør kreve pengene tilbake for de 'lærebøkene' han har brukt til nå.

Hele smørja kan leses på http://saltenposten.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=6886(krever abonnement)

Endret av maskinisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannens troverdighet er på linje med det Nord Koreanske propagandaapparatet! Han har raljert i en årrekke i diverse media og kommet med påstander som lett kan motbevises. Agenden er lett å gjennomskue: Her skal man for en hver pris frikjenne oppdrettsnæringens negative konsekvenser for villfisk og miljø. Metodene han bruker er å bl.a henge ut sportsfiskere som fiskens værste fiende, diskreditere all motstand ved å ta ballen og ikke mannen og publisere artikler som i beste fall bare er mangel på kunnskap.

Dette er også mannen som truet en kjent villaksforkjemper med "uadresserte kuler", kalte medlemmer i en kjent norsk miljøorganisasjon for nazister og sist har publisert bilder av en "sporstfisker" med en krok i kjeften...

En direkte usmakelig debattant ift forvaltning i Norsk oppdrettsnæring... Men når han blir ansatt av sin bror i Norges Sjømatsbedrifters landsforbund så har han vel en værnende hånd over seg?

Det eneste som kommer godt ut av slikt er vel at ømdømmet synker - og DET fortjener de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening klyver du pila og treffer innerblink med det innlegget Svampebob!

Det verste er vel alle de som går på det spillet han driver, nemlig det å forsøke å fjerne det negative fokuset fra oppdrettsindustrien, og med disse uttalelsene prøve å fremstå som en forkjemper for miljø, villaks og sjøørret.

Det hele gjør bare at han fremstår som om mulig enda mer ynkelig enn tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.