Gå til innhold
Fiskersiden

Dårlig start på sesongen! Trenger ny stang


Amundsen
 Share

Recommended Posts

Vel som titelen sier så ble ikke sesongen starta bra, knakk da tuppen på stanga på første kaste, noe som endte me dårlig humør og lite fisk resten av dagen :P ska sies at dagen starta feil å så ikke bare at stanga knakk at humøret ikke var på topp men men.

Så da lurer je på om je må invistere i ny stang :D

  • Fisker for meste innlands/ fjellet
  • Bruker Spinner/Sluk/Wobbler fra 7-30 gram? :P
  • ​Bruker Fireline snøre vis det har no å si
  • ​Helst ikke mer en 2 delt stang
  • Pris opp te 1600,-

Noen som har no bra å anbefale?

Vis je har lagt denne tråden feil så bare å flytte den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det jeg har nå, spørte på en sports foretning hva det ville koste for ny del, altså halve stanga sia den er 2 delt. kom på 700,- så det blir uaktuelt :P da je betalte samma for hele greia for 3 år sia :P.

Endret av Amundsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke unormalt dessverre at stangdel koster langt over halve stanga - ikke minst når det skal skaffes til veie en del av en utgått modell som i ditt tilfelle...

Trolig har du fått en skade framme på toppdelen - normalt sett knekker man ikke stenger i kastet,med mindre man er uheldig og får selve sluken i kontakt med toppdelen i kastet (langt mer vanlig enn mange er villig til å innrømme...) uten at jeg dermed påstår at så har skjedd i ditt tilfelle.

Trenden tilsier flerdelte stenger. Du minsker utvalget betydelig ved å begrense søket til 2-delte stenger.

På stående fot har jeg bare Berkley Skeletor i hodet....god stang...men litt spesi utseende.

Jeg hadde personlig gått for en Speedmaster 270 (9") ML 7-21gram, alternativt 270M (10-30gram) eller en Guideline LPXe V2 9" 5-20gram, 9" 10-30gram eller 10" 10-30gram. Stengene ørlite over ditt budsjett, men vel verdt investeringen imo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Er

Shimano Stradic CI4+ 2500 FA

http://www.skittfisk...594-p0000132649

Berkley Skeletor XCD 10' 8-32g XCD 1002ML

http://www.skittfisk...810-p0000140544
Er det en bra kombo eller har dere no bedre alternativ?

Endret av Amundsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i allefall veldig glad i Berkley stenger til fiske til fjells :)
Føler dem som veldig presise og morro å kjøre fisk med.

Bruker da med Technium1500 snelle men ser ikke noe negativt i å bruke den 2500. Stradic sveiver raskere inn enn de andre, kan være greit å ha i tankene.

Endret av BusterSCC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.