Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefiske i Drammenselva 2015


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Bare to tips, ditt og mitt Svein. Toppen ble nådd på 1561 m3 og det er mye vann. Gapahuken på midtskjæret er vel nesten borte på den vannstanden, skjønner godt at den er solid laget.

Nå håper jeg bare på en jevn og trutt reduksjon av vannmengde, slik at det blir fiskbart for en vanlig slask også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da er sesongen over i Hellefossen. Det ble tatt hele 1623 laks med en samlet vekt på over 9 tonn der i år, og det er bra!

Oppe i Åmot - i Døvikfossen - fortsetter fisket en mnd til. Og på lørdag skal det være laksefestival der oppe. En fin mulighet for de som har lyst til å gjøre seg litt kjent der. Og enda finere mulighet for de som er kjent der :)

post-28-0-95919400-1443718947_thumb.jpg

Les mer på: http://www.aamotfiske.no/

Eller gå inn på FB-siden til arrangementet, her kan du også stille evt spm: https://www.facebook.com/events/436805659845041/

Selv får jeg ikke vært med da jeg lovet meg bort før datoen for festivalen var satt. Men ekstra lykke til til Fiskersiden-medlemmene som skal delta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Svein.

Det var et flott arrangement som jeg gjerne deltar på flere ganger. Helt siden høsten 2010 har jeg prøvd å få til deltagelse, men det har aldri klaffet. Endelig passet det, endelig var vannstand riktig og endelig fikk jeg fisk :)

I dag kan jeg si at det var verdt å vente på, i forrige uke hadde jeg vel kanskje en annen oppfatning.

Høstfiske etter laksen i Åmot er undervurdert. Det ble tatt fisk i går som "garantert" har passert Hellefossen i flomperioden. Hvor stor oppgang det har vært er det selvfølgelig ingen som vet, men fisken var alt for blank til å ha stått i Døvika en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja, sesongen i Drammenselva er faktisk enda ikke over. Som nevnt er det fiske ut oktober oppe i Åmot, og det er kun hannlaksen det er lov å ta så sent på året.

Det et faktisk en viss oppgang av laks og noen av laksene som tas er blanke som julilaks - men de fleste bærer sterkt preg av at det bare en noen uker igjen til gytetiden.

Jeg og Silje tok en tur dit på søndag - fisket fra 1-tiden i skikkelig solskinn og fram til det ble mørkt. Det hadde vært brukbart fiske dagen før, men søndagen var ikke så bra. Til tross for 7-8 stk på fluesonen og kanskje 10 slukfiskere spredt utover ble det ikke tatt laks oppe i Døvikfossen den dagen. Lenger ned i elva var det det tatt to fra båt - så helt dødt var det ikke.Vi hadde noen hugg på marken som tydet på laks eller sjø-ørret, men bare en satt - i et sekund.

Men til tross for bomtur fiskemessig var det en fin tur i vakkert høstvær :)

post-28-0-05139400-1445980853_thumb.jpg

post-28-0-39371900-1445980860_thumb.jpg

post-28-0-40052200-1445980867_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.