Gå til innhold
Fiskersiden

Minimumskrav til håkjerringutstyr?


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

En bekjent skal i jobbsammenheng i nærheten av håkjerringområder, og lurer på hva slags utstyr som skal til.

Tacklene er haitackler i litt større dimensjon, så de kan jeg godt fikse, men hva som kreves av stang og snelle er jeg mere usikker på?

Nå spør jeg altså om hva som kreves, og ikke om hva som hadde vært digg å ha.

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt kraftige haitakler" er og en mild underdrivelse. 15 meter 2+ mm coated wire og tilhørende crimpeutstyr er det ikke alle som har for hånden heller. Eneste som er enkelt å få tak i er super mutu i str 16/0.

Du kan selvsagt berge kjerring på 30-50 utstyr og en brukbar lettere snelle (tld 20 er på grensa). Men særlig forsvarlig er det ikke, kjipern om gammelerik skulle finne på å bite på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Litt kraftige haitakler" er og en mild underdrivelse. 15 meter 2+ mm coated wire og tilhørende crimpeutstyr er det ikke alle som har for hånden heller. Eneste som er enkelt å få tak i er super mutu i str 16/0.

Du kan selvsagt berge kjerring på 30-50 utstyr og en brukbar lettere snelle (tld 20 er på grensa). Men særlig forsvarlig er det ikke, kjipern om gammelerik skulle finne på å bite på.

Litt underdrivelse må til, men tackelet har jeg oversikt over hva som skal til, og kan fikse det.

Det jeg ikke hadde oversikt over, er hvor kraftig stang og snelle som er fornuftig.

En annen ting som kreves til dette fisket, er planlegging. Ikke noe en gjør fordi man tlfeldigvis er i nærheten.

Stemmer det, derav denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.