Gå til innhold
Fiskersiden

Berkley Safari 9`6" 2-12g brukket - hva kjøpe nå?


Aage73
 Share

Recommended Posts

Som overskriften sier så var jeg så uheldig at jeg knakk min 25 år gamle Berkley Safari Series 9`6 2-12 grams spinnstang i dag. Den stanga var dyp, lang og for lette sluker.

Jeg får nok ikke tak i noe ny del, men jeg har sett på Lightning Rod serien og der er 2-12 grams stanga 10`6 fot, det syns jeg blir litt for langt. Jeg husker den kom i 8`6 og 9`6 fot den gangen og faktisk i 2006 fant jeg en Lighting Rod 8`6 fot som jeg rådet min kone til å kjøpe, hun slo til og jeg skulle jo kjøpt jeg også, det var tilbud på sporten på Gol.

Men hva gjør jeg nå? Er Skeletor XCD 10 fot 2-12 gram stiv og toppet? I napp og nytt står det -den raske IM7 klingen gjør stengene langtkastende med utmerket kontroll... Men når jeg skal kaste ut en 4 grams rød og kobber panther martin da vil jeg ikke ha en for stiv stang. If you get my point.

Og vil jeg ha en tifoter? Det jeg skal bruke den mest til er nok likevel sluker og wobblere i vekter mellom 3 og 15 gram. Ti grams møresild, til sjøørreten, 7 grams rapala til ørret osv...

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil så har jeg ei slik stang som du knakk liggende som knapt nok er brukt. Rimelig sikker på at det ble byttet grafitttype i denne stanga, jeg har IM6 utgaven som er mykest. Grunnen til at jeg vet dette var at jeg først kjøpte ei stang som en kompis fikk kjøpe av meg og da jeg kjøpte ei til et par uker senere hadde den en annen grafitt og var mykere og dypere. Det var forholdsvis stor forskjell på aksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.