Gå til innhold
Fiskersiden

Divine Intervention


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Alle som hadde en sunn ungdomstid tror at jeg nå skal skrive om en Slayerplate med fete riff og ekstremt hykleriske tekster (som et svar på Tipper sin PG-kampanje), men det skal jeg ikke.

Derimot hadde jeg en festlig opplevelse forrige helg på ett av mine favoritttilfluktssted.

Jeg satt behagelig tilrettelagt i strandtelt og hørte på Draconian mens stangtuppene ikke rørte på seg. Med ett der ble å skue et kraftig lys. Men nei, det var ikke engler som kom, men tre indere med kraftige hodelykter.

De gikk ned til vannkanten, tok av seg skoene og lempet noe uti vannet.

Dette vekket jo selvfølgelig nysgjerrigheten min, og joda, det var et religiøst rituale. De hadde hatt en guddom på besøk i 3,5,7,11,13 eller 17 dager (tydeligvis en gud som liker prim) og nå slapp de hen løs igjen. (Disse C&R-folka altså!)

De var jo vennlige som bare indere kan være, og forklarte og viste bilder, og sa navnet på seremonien, som for meg hørtes veldig likt navnet på en av Lovecrafts demoner, og som jeg nå har glemt.

Jeg glemte også å spørre hvilken guddom det var, men Shiva var det neppe. For det første er han vel atfor travel til å sitte på en studenthybel i et primtall dager, og for det andre er han en stor kuk.

post-147-0-67251200-1443002980_thumb.jpg

Ideelt sett burde det vært Anoia, The goddess of things that get stuck in drawers. (Terry Pratchett), some er den nest kuleste guden I menneskehistorien. (Den (de) kuleste er utvilsomt trollgudene I David Eddings Sparrowhawktrilogier), men mest sannsynlig er det en av de mange husgudene.

Etter at de var ferdig med å lempe leirfigur og blader uti havet, og hadde sagt sine ord, spøkte vi med at hvis det nå ble godt bitt visste vi hvem vi skulle takke.

Og joda, rett etter at de var gått begynte det å bite. (Selvfølgelig på grunn av guddom, og hadde ingenting med å gjøre at det var på det tidspunktet det pleier å begynne å bite)

Og opp kom slike:

post-147-0-93462600-1443003020_thumb.jpg

Og slike :

post-147-0-16440100-1443003045_thumb.jpg

Men ingen slike:

post-147-0-19418200-1443003064_thumb.jpg

Hvem vet, kanskje dette hadde vært en blankekveld ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.