Gå til innhold
Fiskersiden

Håv til karpe/laks/sjø


Gjest
 Share

Recommended Posts

Hei! 

Skal fiske litt stor fisk i sommer og er litt usikker på hva slags håv jeg skal velge, spesielt med tanke på karpe.

Det er ikke et supert utvalg av karpehåver her i Norge, så tittet litt på BFT XL Monster til 999kr. Den har riktignok grove masker, men de er av gummi og er selvsagt knuteløse. Spørsmålet er om den er egnet til karpe da jeg kun ser finmaskede karpehåver ellers.

Den virker veldig robust og ville vært perfekt til de andre formålene jeg skal bruke den til.

 

Av andre håver jeg så på har dreamtm en MAD D-Fender 42" til 1099kr, men som ser litt spinkel ut?

Ser at McLean også har en stor håv  til 1599, men da begynner det også å bli dyrt.

 

Råd eller andre tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote

Spørsmålet er om den er egnet til karpe da jeg kun ser finmaskede karpehåver ellers.

Hei

Ikke noen ulempe med en håv med litt store masker. Årsaken til at mange slike knuteløse håver har små masker er at det rent kommersielt ikke lages knuteløst nett med særlig større masker. Da lages de som nett med knuter. Denne typen knuteløst nett brukes normalt for å lage snurpenøter til mindre fisk. Maskinene som lager det er store industrimaskiner, og til et så minimalt marked som håver så er det neppe noen produsenter som investerer mange hundre tusen i produksjonsutstyr

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.