Tobias H

Sjøørretplasser i Drøbak

Recommended Posts

Er det noen bra sjøørret-plasser rundt omkring i Drøbak område? Har vært en god del på Skiphelle men blir kjedelig å stå der i lengden. Er greit hvis plassen er en sykkeltur/gåtur unna og at det einer seg for fluefiske. På forhånd takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke super-kjent, men hvis du først kommer deg til Skiphelle, så ville jeg gått sørover derfra. Ved steinhuset på "odden" sør for Skiphelle-bukta er det et fint og grunt område, det er tatt flere fine SØ der. Tidligere kunne man kjøre til Ekeberg hytteområdet, og gå ned der, men nå er det bommet vei dit. Så det enkleste er å gå fra Skiphelle, tror jeg.

Ellers må du vel nord for Hallangspollen. Rundt Drøbak er det dypt og ikke verden beste SØ-biotop, dessverre.

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 13.1.2018 at 18.17, snpen skrev:

Er ikke super-kjent, men hvis du først kommer deg til Skiphelle, så ville jeg gått sørover derfra. Ved steinhuset på "odden" sør for Skiphelle-bukta er det et fint og grunt område, det er tatt flere fine SØ der. Tidligere kunne man kjøre til Ekeberg hytteområdet, og gå ned der, men nå er det bommet vei dit. Så det enkleste er å gå fra Skiphelle, tror jeg.

Ellers må du vel nord for Hallangspollen. Rundt Drøbak er det dypt og ikke verden beste SØ-biotop, dessverre.

Mener du stranda som er forbi den lille brygga under kysthotellet? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, sørover noen hundre meter. Det står et steinhus på et skjær nede ved vannet. Fra steinhuset og de neste 100 metrene er et fint område, er grunt, leopardbunn og ofte bra strøm.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere titalls bra sø plasser ved Drøbak hvis du er litt kreativ. Ta deg en rusletur så skjønner du hva jeg mener ;)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå