Clancy

Min første ørret/laks over 1kg

Recommended Posts

Endelig satt den. Etter flere dager med leting etter den kjekkaste fisken å få på stanga. Onsdag den 31/10-2018 ble en riktig god dag. Denne dagen kl14.30 fanget eg endelig min første ørret/laks over 1kg.

De var blanding av flaks og litt hjelp fra dere her på forumet som pumper ut info og gode råd til oss nybegynnere. Vil med de takke alle her inne som ikkje bare lever for fisket men også de og gje bort gode råd. 

Vekt 2.047 kg :D

20181031_151545.jpg

Endret av Clancy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her tror jeg jaggu du har fått en laks ...som akkurat har gytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, Iversen skrev:

Her tror jeg jaggu du har fått en laks ...som akkurat har gytt

I såfall har eg fått min største laks! Var veldig usikker nemlig. Måtte ta den med meg siden kroken satt i magen. Var ikkje planen siden den var så tynn. Der fekk eg en bekjent av meg til å sjekke hvilken fisk de var men nå ble eg veldig usikker igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan minne om en oppdrettslaks. Litt dårlig bilde men finneslitasje kombinert med mange prikker på gjellelokket er en god indiksjon på tamlaks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, BAN skrev:

Kan minne om en oppdrettslaks. Litt dårlig bilde men finneslitasje kombinert med mange prikker på gjellelokket er en god indiksjon på tamlaks.

Ble desverre ikkje tid til bedre bilde der og da. Men de er egentlig de eg har mistenkt litt også. Men den hadde prikker under sidelinjen men ikkje mange. Litt dumt viss du har rett. Denne var ferdig å gyte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Enig i at dette mest sannsynlig er en oppdrettsfisk. Det er ikke vanlig med støinger av villaks i sjøen på denne tida, de går ikke ut fra elva før på seinvinteren eller våren. At den i tillegg er blank tyder også på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
50 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

Enig i at dette mest sannsynlig er en oppdrettsfisk. Det er ikke vanlig med støinger av villaks i sjøen på denne tida, de går ikke ut fra elva før på seinvinteren eller våren. At den i tillegg er blank tyder også på det.

Er ikkje så fristende å spise den da. Kan de brukes som agn? Var ikkje så mye kjøtt å skryte av uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Knapt brukbar til agn også

kjøttet består stort sett av bindevev, limstoff og vann på en slik fisk. Alt av fett og proteiner er oppbrukt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå