Fjesingsen Posted April 27, 2019 Report Share Posted April 27, 2019 Tenkte kanskje vi kunne ha en liten liste her over hvilke arter man har greid å fange? Så vi kan se litt av hva som reker rundt bryggebeinene i norske farvann? Mine er dessverre ikke alle tatt med stang, så listen er måske ugyldig, men alle er ihvertfall fanget levende i vann av meg selv. Gøy er ihvertfall mikrofiske Tangstikling Grønngylt Svartkutling Tangkutling Trepigget Stingsild (Brakkvann) Småsil Bergkutling Rødnebb Sypike Bergnebb Mener disse kvalifiserer til microfiske, men er ingen ekspert. Antar uten kilder at grensen ligger rundt sypike?? Eller er det utstyret det kommer an på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik Posted April 28, 2019 Report Share Posted April 28, 2019 Flott tiltak men jeg mistenker at responsen kan bli laber da de fleste bruker artsfiske.com. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fjesingsen Posted April 28, 2019 Author Report Share Posted April 28, 2019 12 timer siden, erik skrev: Flott tiltak men jeg mistenker at responsen kan bli laber da de fleste bruker artsfiske.com. Er ikke medlem der selv, så spør bare fritt, vet du om de har en egen avdeling for mikrofiske? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cassius Posted April 28, 2019 Report Share Posted April 28, 2019 Nei er ikke egen liste på micro. Tror som Erik sier at responsen blir heller laber. Alle bruker artsfiske. Men dog føring av arten tatt på stang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts