Gå til innhold
Fiskersiden

Havengel og Vilhelm til fjells m/bilder -pen ørret


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Men litt morsomt å se at når det gjelder ørret så er det ingen som kritiserer "selv-kultivering" !

Ikke så lenge det foregår i ellers fisketomme vann uten mulighet for spredning, hvor det er biotop hvor ørret trives. Akkurat som ingen oppegående ville kritisere tilsvarende selv-kultivering av vann med suter og karpe der det passer. Definisjonen på "oppegående" er for øvrig særdeles smal i min bok. Men la oss holde tråden fri for en slik diskusjon, som vel finnes i mange andre tråder.[^] Godt poeng likevel, Thor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caddis: Ørreten vaker her ja, har tatt på flue her før.. dog ikke over 2kg..

Remy: desverre(?), ble denne ørreten tilberedt på beste vis i går...og den smakte fortreffelig.

Er fortsatt igjen en god del ørret i dette vannet, men blir nok satt ut flere...har ingen gytemuligheter her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ThorEH

Men litt morsomt å se at når det gjelder ørret så er det ingen som kritiserer "selv-kultivering" !

Ellers grattis med sinnsykt pen fisk!

Nå har vi (jeg og Frisch) nettopp avsluttet en lang debatt, så vi trenger litt pause før vi tar en til. Men hva jeg mener kan du finne i en av de gamel diskusjonene om du vil, ingen grunn til å ta det her og nå, eller se og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skar jeg skråskjær i fisken, slik at smak skulle sette seg bedre, deretter gnidde jeg den inn i salt og sitronpepper. La så fisken i aluminiumsfolie med buken opp, la deretter en bunt finhakket vårløk både i buken og rundt fisken, lagde så hjemmelaget hollandaise saus og hadde rundt fisken, og fylte rømme i buken. La også et par skiver sitron der. Pakket alt sammen og la i ovnen på 220grader i 55min.Perfekt stekt. Som tilbehør lagde jeg en salat av en boks kesam iblandet litt sukker og en halv sitron, samt litt eddik. I denne sausen raspet jeg gulrot,finhakket kål og raspet en utvannet agurk( ta ut kjernen og la den ligge i salt). Blandet alt sammen, og voila. Servert med nypoteter... snadder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.