Gam Posted May 3, 2020 Report Share Posted May 3, 2020 (edited) Hva er de beste haspelsnellene for Sjøørret/Ferskvannsfiske på markede nå til 1500kr+-? har en Daiwa 2,7m 7-30g stang som denne snella skal på Edited May 3, 2020 by Gam skrivefeil 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aurejeger Posted May 3, 2020 Report Share Posted May 3, 2020 Hei Jeg ville ha sikta meg inn på noe fra Shimano i str 2500. Selv bruker jeg Shimano Aernos og Shimano Sedona i str 2500 på en Shimano BeastMaster 270 dx 10-30 gr til mitt sjøørretfiske og er kjempe fornøyd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted May 3, 2020 Report Share Posted May 3, 2020 Daiwa gir mer for pengene i denne klassen.Daiwa Fuego LT 2500D er et bra valg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sondreh Posted May 3, 2020 Report Share Posted May 3, 2020 Som @abbor sa: Daiwa, eller mer spesifikt LT-serien deres. Snellene Daiwa Legalis, Exceler og Fuego er rett og slett de beste snelle en kan få tak i til den prisen. Det er ganske små marginer som skiller disse, men siden du har et budsjett på rundt 1500 kr, så ville jeg gått for Daiwa Fuego, nettopp fordi den er "Magsealed", som er relativt ny teknologi når det kommer til Daiwa, hvor de forsegler snellene slik at de holder seg mye lenger. Fuego-en er den eneste av de som er nevnt ovenfor som er forseglet. Eller, hvis du er virkelig die-hard fan av Shimano så har du jo Nasci, som er så og si det samme som Legalis eller Exceler-en, men hakket dyrere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
abbor Posted May 12, 2020 Report Share Posted May 12, 2020 Bestilte ei Daiwa Fuego LT 2500D da det var 15% rabatt på Skitt Fiske for noen dager siden. Hadde ikke trodd jeg skulle kjøpe ei snelle som ikke koster mer enn 1100kr Var utsolgt så det tar noen dager før den kommer, skal bli interessant å se om jeg blir fornøyd med min anbefaling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts