Bratten Posted June 20, 2020 Report Share Posted June 20, 2020 Hei Jeg har vært i det siste på jakt etter flyndre. Jeg leste dette forumet og så at Os og Arna var to gode muligheter for å fange flyndre. Dette er bare den andre prøven i dag men det var skuffende. På Os fikk jeg en stor lyr i stedet .. da var det bra nok. Prøvd i dag på Arna, rundt stranden. Jeg trodde det var ganske overfladisk og kanskje at sandbunnen slutter ikke så langt fra land. Jeg har 3 krok (som er ikke så store) med rå reker på. Av og til pleier jeg å bringe tilbake for å "teste" områder på bunnen. Kan dere anbefale meg med én eller to spotter hvor det er kjent at du kan få flyndre? Slik at jeg kunne øke min teknikk uten å tenke på at det kanskje er ikke fisk i vannet her ! Gjerne får anbefalingene deres ! Ha en riktig god dag Bratten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Knurr Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 Hei! Flyndre er attraktivt, så det er kanskje ikke så mange som har lyst til å dele godplassene sine? Skal ikke påstå at jeg har noen godplass selv heller. Men har fått sandflyndre, småkveite (under minstemål, dessverre) og lomre på Ormhilleren. Men du kan forvente å dra opp temmelig mange sypiker og krabber mellom hver flating, er jeg redd ... De jeg har fått, har bitt på alt fra krok 6 til 3/0. Vanligvis med makrell og ev. Yum rekespray på. Og en stor dose tålmodighet og intens karpe- eller surfstang-stirring ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzie Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 https://kart.gulesider.no/m/gTtj3 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzie Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 Har hørt at denne plassen er bra for Flyndre ifølge lokal kjente. Har hatt 'hytte' i nærheten, men ikke prøvd selv. Lukka te. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Knurr Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 8 minutter siden, Ozzie skrev: Har hørt at denne plassen er bra for Flyndre ifølge lokal kjente. Har hatt 'hytte' i nærheten, men ikke prøvd selv. Lukka te. Kult! Det må jo testes en gang. Alltid gøy å utforske nye steder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ozzie Posted July 2, 2020 Report Share Posted July 2, 2020 'God' sandbunn. Har hørt at det er blitt tatt Kveite i samme området. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleksander Andreassen Posted July 10, 2020 Report Share Posted July 10, 2020 Tok en del små karer ved kaien nedenfor Framo her på Flatøy i fjor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lady Knurr Posted July 16, 2020 Report Share Posted July 16, 2020 Testet ut den plassen uti Øygarden for litt siden. Dessverre var den helt gjengrodd av tang, som gjorde det umulig å fiske siden det var så grunt. Veldig synd, for plassen var nydelig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bratten Posted July 26, 2020 Author Report Share Posted July 26, 2020 Takk skal dere ha for opplysninger ! Jeg skal prøve snart og skrive en rapport etter det ! Skitt fiske til alle ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts