Gå til innhold
Fiskersiden

Christines debút med ¨fluestang¨


Trollet
 Share

Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Javel!!!!

Da har jeg gjort alt klart for turen til Vikedal!!!!

Det åpner ikke før klokken 24, men jeg drar inn mens det er dagslys igjen når jeg kommer frem, så jeg kan ta strekket i øyesyn før mørket faller på, og jeg ikke ser så mye.....

Har bundet meg noen montananymfer med variasjon, en mørk mudler og den nattflua som er så godt beskrevet under flueringen ¨nattfluer til sø¨

Det skal visst være et flott strekk, så om ikke annet skal bikkja og jeg skal kose oss vi!!! Har til og med mat og en gangsgrill, og masse kaffe seffers!!!

Ha en strålende aften og natt alle sammen, det skal helt sikkert jeg i allefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Flemms

Grattis nok en gang Christine!

PS! Husk du har en liten fordel av å være kvinne på laksefiske. Dvs, hvor enn latterlig det høres ut, østrogen er det lille ekstra[ :) ]...sier ikke mer[ :D ]

Har hørt flere si det ja!! Meeen det hjalp ikke i natt, i sonen der jeg stod var det ikke så mye å skryte av i dag, altfor lite vann.... Det var noen fisk som var oppe og slo litt, men jeg tror det kan har vært ørret. uansett, ingen fisk ville ta noenting. hehe for moro skyld fisket jeg opp en bitteliten ørret med makk, ca 10cm lang.... Så hadde jeg i allefall fått fisk!

Talte til slutt 8 flotte laks under brua i den berømte Ørneshølen, nedenfor der jeg sto. den største må ha vært i allefall 7 kg!!!! Ingen av dem hadde beveget på seg fra i går kveld til i formiddag. Fikk vite at det er masse fisk helt øverst ved fossen, på strekket til Stord jeger og fisk!!! En lokal kar hadde dykket der!

PÅ vei hjem dro jeg innom en plass som heter Vats, der inntill kaien sto det en flott blank en, tipper 1.5 kg, men det skulle heller ikke ha noen ting. kunne sikkert ha kleppa den med teleskop klepp, den brød seg ikke om mye!!!Til slutt døpte jeg den til Gunnar, og en fisk med navn kan man jo ikke fiske, så da kjørte jeg hjem!!!

[ :D ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klager ikke jeg :) Det var en trivlig plass jeg var på, og jeg hadde en fin sightseeing etter at jeg hade forlatt sonen. Lokafossen i seg selv var verdt turen til Vikedal, fantastisk. Skal ta med kameraet neste gang og fotografere, sambo tok med kameraet til VIk denne uken !!

Det se disse vannvittige ruggene stå mot strømmen på Ørnes er verdt turen, helt sinnsykt å kunne stå så nærme at du føler du nesten kan ta fisken med hånden... De står der jo bare helt rolig og ganske overlegne [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av el-nico

Gratulerer!

Har fulgt deg med spenning en stund nå, om vil si du helt klart fungerer som en stor inspirasjon for oss som fremdeles kalles nybegynnere i den fantastiske fluefiskeverden!

Stå på!!

(Og noe sjalu er jeg på fangstene dine...... [ :) ])

hmm den gjedda skulle jeg gjerne ha dratt opp [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gjedda er på mange måter et av høydepunktene i livet mitt [ :D ]

Men vederbuken tok jeg på selvlaget fluestang og flue, så akkurat den rager kanskje noe høyere. Var skjelven i flere timer etter å ha landet det relativt store og fantastiske eksemplaret [:I]

Og jeg skal sette meg i kanoen igjen ganske snart... Tror det er en og annen gjedderugg igjen i Vansjø. De kan umulig ha tatt alle med garn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det har da blitt litt fiske med flue i senere tid, men ikke så mye fangst at det gjør noe.... Har fisket sammen en god læremester og svært dyktig fluebinder, og har selvfølgelig fått masse inspirasjon!!!

Har i grunn liksom vært etter laksen i det siste, uten hell.

I kveld sitter jeg her full av barnslig stolthet

Jeg tok en liten brunaure på en egenbunden flue!!!!! Det var første fisken jeg tok på egen flue!!! Ikke store karen, men dog no som beit på MIN flue![ :D ] denne var vel så gjev som den aller første eg tok på flue! Mønsteret?? hehe har vel ikke noe navn, men er inspirert en av min læremesters fluer som tok fisk i går. blått og svart.

Dobbel sort krok str 14, Blå metalltåd som tag, noen få hackle strå som hale. Flat sølvtinsel på kroppen, og den tynne blå metall tråden i åpne turn utenpå. Icedub med litt blått i thorax. Vinge blå ekornhale under og sort ekorn hale over med litt angelhair innimellom, sort hode.

Bilder få følge en annen gang, da jeg er uten kamera for tiden!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.