Jump to content
Fiskersiden

Sjømannsviser

sjøsprøyt
 Share

Recommended Posts

41 minutter siden, Slosprøyt skrev:

Jeg vil herved be om unnskyldning til alle som jeg har fornærmet med mine usakelige og fornærmende kommentarer.

Uforbeholdent !

Jeg bøyer meg i støvet, for jeg har gjort feil.

Det er vel og bra, uten at jeg helt vet hva du sikter til. 

Men det som er enda bedre er om du legger ut en fiskehistorie, noen bilder eller annet fiskerelatert. 

Jeg har aldri forstått meg på ferskvannsfiske, ferskvann - sky ørreter som ikke biter på annet enn flue og det der.

Fluefiskesneller med tjiukt snøre som ingen vet hvordan man sneller inn...

Jeg er hver sommer ved en lakse elv, drikker rødvinen min og obsreverer fiskerne - og fisken.

Men jeg har aldrig forstått meg på ferskvannsfiske, saltvann - det fårstår jeg...

Lyren kommer inn fjordene våre om våren, litt senere kommer makkerellen, om vinteren fisker jeg Brosme og Lange på dypt vann med agn...

Lyren er min faforitt, den er mager og nøytral på smak, og holder seg godt i fryseren.

For å fange lyren dorger jeg i 2-3 knops fart ca 15-30meter fra land. Da bruker jeg et takkel som jeg lager selv med 5-6 kroker/agn med en halv meter mellomrom. 100 gram bly før takkelet og ca 50 meter snøre ute - det gir rette dybden.

Edited by Slosprøyt

Når jeg fisker så har jeg med meg en murer balje som jeg slakter fisken i, jeg slakter den umiddelbart.

Og så har jeg med meg en termo - kjølebag med is. Jeg slakter hver fisk umiddelbart når jeg får den opp, rensker den og legger den i en pose i kjølebagen - umiddelbart. På Is.

Edited by Slosprøyt