Gå til innhold
Fiskersiden

Hunters Sø-Elv (2011)


Recommended Posts

  • Svar 283
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da nærmer det seg avreise med stormskritt.

Været er ikke med oss (Alt for fint vær og for lite nedbør). Sånn for sikkerhets skyld tar vi med oss kystmeiteutstyr også. Så kan vi fiske noen flate om SØen svikter oss.

Selv om vi har det meste mot oss skal det bli godt å komme til elven igjen.

Vi blir til mandag med et lite unntak for meg som må hjem en tur mens Merete skal på jobb.

Merete sørger for å oppdatere om det skulle skje noe. Ellers så tar jeg det når jeg er hjemom på lørdag.

Ønsk oss lykke til! :P

Endelig er vi i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble en sørgelig tur. Elvenså virkelig ut som en sildrebekk. Jeg, Rønsingen og en annen fiskekompis dro innover fredag kveld. Ventet til midnatt og startet fiske. Ikke en fisk å se de første timene så vi dro ned i osen og fisket der. Fisk fikk vi, men ikke den vi var ute etter. Rønsingen fikk en lyr og en torsk, jeg fikk 2 torsk. Det var en del fisk å se i osen menden ville ikek hugge til.

Jeg dro hjem lørdag ettermiddag pga Meretes jobb. Søndag dro vi innover igjen. Da hadde Rønsingen sett neon fisk i en kulp, men som tidligere, de ville rett og slett ikke. Rønsingen dro hjem rundt midnatt søndag. Jeg tok turen til osen med fluestangen. Fisket natten gjennom uten så mye som et napp. Var stadig fisk som vaket.

Håpet er jo at det skal komme regn ganske snart. Da er det full fart innover igjen.

Til slutt må jeg si at det var tragisk hva flommen hadde gjort med elven. Flere av de gode kulpene mine var fyllt igjen med sand og stein. Snakket med grunneierne der inne som fortalte at de hade fått tilskudd of rå ordne opp etter flommen, men de var usikker på når arbeidet ble i verksatt.

Dette var nok den dårligste turen jeg noensinne har hatt der inne.

Men tilbake skal jeg. Jeg liker "elven min" så enkelt er det med den saken.

Forøvrig så jeg masse hjort så høsten kan bli morsom for meg og resten av jaktlaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så regner det slik det bare kan i Bergen, så da blir det en liten spontantur innover nå. Fikk telefon om at elven stiger og det er et godt tegn.

opgi Elven og kom til mig min ven. har fået en sjøørret på 4,45 kg i Vejle å forleden og et par stykker rundt 1,5 kg. i natt tabte jeg en STOOOOR fisk. den drog ca. 30 meter ned af elva og forsvandt. jeg så aldrig fisken. men den var stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fisk Lars Henrik.

Det ble 4 timer fiske i elven og i dag var den stor. Tror den steg med over en halv meter på de 4 timene vi var der inne.

Og fisk ble det også. 4 stk på land, 4 mistet og en masse napp for midt vedkommende.

Utrolig herlig å se elven når den leverer fisk. Men nå blir det ikke flere turer før om 3 uker. Nå er det ferie for min del.

Her er bilder av fiskene.

100720060112kP5dTqmOGt65tiI34w.JPG?7

Rønsingen har vel noe å fortelle når han er hjemme. :D

Takk Jan og Elin for enda en flott fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden gamlefar er på østlandet og pynter på artslisten sin så er det jeg som har fått ansvar for å lure SØ i elva hans. Vannet som kom tidligere i uka har gjort elva godt og jeg har vel blanket en gang (udyktighet) ellers har det blitt fisk på hver tur. Så statusen etter 5 turer er 11 Sø, hvor de to største er på 1,75 og 1,32kg 4stk akkurat på minstemålet (svømmer enda) og 5 stk mellom 600-950g noe jeg må si meg godt fornøyd med siden det er min første sesong som "markfisker".

8210_s.jpg

Et helt fantastisk selvutløser bilde fra siste turen...

Ps: Svein nå må du snart komme deg hjemover ellers tømmer jeg elva di :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye smått i elva, fisk over 2kg er ikke vanlig i følge de som har fisket der mer en meg. Så da bruker jeg en 8-32g 11" til markfisket og 5# 9" når flua skal fuktes.

Det som er morsomt selvom str ikke er allverden er jo det at det er mye fisk i elva så det skjer som regel ett eller annet i løpet av en fiske tur. Noe det ikke altid gjør ellers i div laks og SØ elver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre med tanken i fjor Hunter, men i år er jeg med til elven om dere trenger selskap! Er tilbake på biologi-studiene om ca.3uker.

Har hatt en fin forsommer i min lille SØ-elv med 10 fisk mellom 6-9hg på 5'er stanga og gullhode\Red Tag :P

Og en flott fight med en på 2.5kg i Etne for noen dager siden.

Er det mest makk eller flue det går i på elva di? Fisker selv 98% med flue, men det er litt fordi jeg er helt blank på makke-fiske :)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble dessverre med tanken i fjor Hunter, men i år er jeg med til elven om dere trenger selskap! Er tilbake på biologi-studiene om ca.3uker.

Har hatt en fin forsommer i min lille SØ-elv med 10 fisk mellom 6-9hg på 5'er stanga og gullhode\Red Tag :lol:

Og en flott fight med en på 2.5kg i Etne for noen dager siden.

Er det mest makk eller flue det går i på elva di? Fisker selv 98% med flue, men det er litt fordi jeg er helt blank på makke-fiske :angry:

Mvh

Ikke noe problem med å blanke på mark i elven, det meste blir tatt på mark. Gi et ord når det passer. så skal det nok bli en tur til elven på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte helst på at jeg er totalt idiot på makkefiske :angry: Er så innarbeidet på flue og løsbukt at jeg gir tilslag på den minste stein makken dulter borti :lol:

Et sørgelig syn... Og de få gangene fisken trolig har vært på makken, er jeg dønn sikker på at det er stein :lol: Men så lenge det er noen grunne høler og strekk, og ikke minst brekk, så er jeg der med flua!

Kanonfin SØ på Rønsingen forresten!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker.

Er helt grønn på mark selv så det lar seg gjøre å få de på mark selv om man egentlig er "fluefisker". Fiska kun med flue i fjor og fikk da noen til å ta. Planen er å bruke mer flue etter hvert som det blir litt mer fisk litt høyere opp i elva. Så og si alle jeg har tatt på mark har vært i de nedre delene og der er det ikke lett å fiske med flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppsummering så langt.

Rønsingen har tatt 11 om jeg ikke husker feil. Jeg har tatt 4 og en kompis av meg har tatt like mange.

Hadde håpet på litt regn før vi drar på Hardangervidden slik at jeg kunne fått tatt meg en tur. Nå er elven så tørr at man kan gå tørrskodd over. men om en uke når vi er nede fra vidden så skal jeg ha meg en tur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp oppsummering så langt.

Rønsingen har tatt 11 om jeg ikke husker feil. Jeg har tatt 4 og en kompis av meg har tatt like mange.

Hadde håpet på litt regn før vi drar på Hardangervidden slik at jeg kunne fått tatt meg en tur. Nå er elven så tørr at man kan gå tørrskodd over. men om en uke når vi er nede fra vidden så skal jeg ha meg en tur igjen.

Du må ikke glemme at 7 av mine er større en din største i år. Så nå får du stå på mens jeg er nordover gamlefar :angry:

jeg har og en lignende elv,jeg venter på regn for at fisken skal gå opp,får alltid masse når jeg er der og fisker. det to største i fjor var 1,3 og 1,45

Ja det er morsomt med små elver som leverer litt sø. På lett utstyr så gir fiskene i fra seg en god fight i de strie kulpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.