Bigfudge87 Posted May 14, 2022 Report Share Posted May 14, 2022 Hei. jeg er ny på dette forumet. jeg har nå bodd i Rjukan i snart 2 år. har prøvd å fiske litt med sluk,spinner mark&dupp osv i enden av måna elva mot tinnsjøen. men uten hell. aldri napp å få. uansett når jeg har vært der. vår, sommer og høst. morgen, dag, kveld og natt. noen som har noen tips til steder jeg kan prøve? gjerne fra nå og utover. helst ikke flere timer å gå fra parkering Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatCat Posted May 14, 2022 Report Share Posted May 14, 2022 Hei og velkommen til forumet:) Jeg vet dessverre ingen verdens ting om fiske i Telemark, men du kan jo høre med den lokale Jeger og Fisk foreningen, de kan som regel hjelpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted May 14, 2022 Report Share Posted May 14, 2022 Hei Måna er for det meste kraftverksvann fra høyfjellet, og dermed kald og næringsfattig. jeg har aldri sett fisk vake der. Du kan jo ta turen andre veien forbi vemork opp til Frøystul, der er det i allefall fisk å se, og det var nesten isfritt der forrige fredag da jeg kjørte forbi. Vannet ligger rett ved veien. Ca 20 min å kjøre fra sentrum. Det er også noen vann langs tuddalsveien som kan være verdt ett forsøk. se gule sider Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigfudge87 Posted May 15, 2022 Author Report Share Posted May 15, 2022 12 timer siden, cannonbang skrev: Hei Måna er for det meste kraftverksvann fra høyfjellet, og dermed kald og næringsfattig. jeg har aldri sett fisk vake der. Du kan jo ta turen andre veien forbi vemork opp til Frøystul, der er det i allefall fisk å se, og det var nesten isfritt der forrige fredag da jeg kjørte forbi. Vannet ligger rett ved veien. Ca 20 min å kjøre fra sentrum. Det er også noen vann langs tuddalsveien som kan være verdt ett forsøk. se gule sider Frøystul er det vannet med den lille brua før man kjører opp til møsvan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cannonbang Posted May 15, 2022 Report Share Posted May 15, 2022 (edited) Stemmer, Det er et buffermagasin for møsvann, og har ganske jevn vannstand. (i motsetning til Møsvann, der må de sette opp buss fra kaia og ut til båten i år, hvis de i det hele tatt får den ut da) Er både ørret og røye der. Og som sagt, veinært og egna for en liten kveldstur Edited May 15, 2022 by cannonbang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigfudge87 Posted May 15, 2022 Author Report Share Posted May 15, 2022 4 timer siden, cannonbang skrev: Stemmer, Det er et buffermagasin for møsvann, og har ganske jevn vannstand. (i motsetning til Møsvann, der må de sette opp buss fra kaia og ut til båten i år, hvis de i det hele tatt får den ut da) Er både ørret og røye der. Og som sagt, veinært og egna for en liten kveldstur takk for tips da skal jeg ta en titt der oppe etterhvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivans Posted July 10, 2024 Report Share Posted July 10, 2024 Måna er undervurdert og du har nok vært uheldig. Har fått disse i år og den minste veide 0,685 og største 1,250. Mark og spinner. Alle er endog hvite i kjøttet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts