Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassaduer 7000i problemer


Jonas hammer
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Jonas hammer skrev:

Hei. Har begynnt å lære meg å bruke min nye ambassaduer 7000i snelle. Er på punktet hvor jeg kan kaste uten å få noe krøll på snøre, men sliter veldig med lengde. Får maks kastet 10-15 meter og er ute etter litt mer distanse. Forstår ikke helt hvorfor jeg ikke klarer og kaste lengre. Noen tips?

Hva består resten av utstyret i? Snøre, stang og det som måtte være i enden av snøret …. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jonas hammer skrev:

snøre: 14 kilos nylon 

stang: 13foot splitcane med glassfiber tupp

med en abu HI-LO 18g

Mono på 14 kg blir vel 0,40-0,45. 
 

18 gram er ikke mye på det utstyret. For å trene kasting med det oppsettet,  ville jeg valgt noe på minst 40 gram. Så kan du gå lettere når du har fått «feelingen» og kan sette litt kraft i kastene. 

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Quote

stang: 13foot splitcane med glassfiber tupp

Hei

Tror du skal vurdere ei litt anna stang enn denne også. Dette er noe som ble eksperimentert med på 70-tallet som fluestenger, men forsvant da grafitt overtok. snella di er ei ganske røslig snelle beregnet på kastevekter som TT antyder 40 g, og oppover. En 18 g wobbler vil ikke klare å dra igang spolen på denne. Jeg ville si 50-150 gram. Ei litt kortere og stivere stang vil også være bedre, 10-12 fot i vektklasse 20-80 gram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.