Gå til innhold
Fiskersiden

Gjedde fiske i februar


san
 Share

Recommended Posts

Hei

Noen vet hvilken beit (agn) er mest efektiv til fiske gjedde i februar? jeg bor i Stavanger og jeg lurer på har vi noen plass til gjede fiske? uten  Bråsteinvatnet

Jeg fiske ofte med krok pgv mine kne fordi jeg kunne ikke stå og jeg må bare sitt og vent. derfor det kan være fint hvis jeg kunne ha noen tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel på sin plass å påpeke at man kun skal bruke agnfisk fra det samme vannet/vassdraget man fisker i. Så spørs det om det er is i Stavanger regionen. Hvis det er landbasert fiske vil jo kunstagn kanskje være enklere, selv om man naturligvis kan meite med agnfisk fra bredden. Men fiske med kunstagn om vinteren kan være en utfordring, det krever gjerne saktere innsveiving enn i sommerhalvåret, og gjerne presentert nærmere bunnen. Softbaits, dvs shad-jigger kan fungere også på vintertreg fisk, og slike agn setter seg ikke like lett fast i bunnen. siden kroken peker oppover. Kan være et tips å dusje agnet i luktstoffer, da lukt kan være en vel så viktig trigger som syn om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.