Gå til innhold
Fiskersiden

Søkke som kan festes på kroker


Gabriel
 Share

Recommended Posts

Kort fortalt så kjøpte jeg noen wobblere som var på tilbud, de flyter litt for mye for min smak. Men jeg har på følelsen at de kan være veldig effektive hvis jeg klarer å legge til litt vekt på den første treblekroken.

 

Jeg ser etter et søkke som jeg kan feste på selve kroken, eller mellom wobbleren og kroken. Men sliter litt med å finne noe som kan passe. Tenker ca 3-5 gram er nok.

 

Noen som kan anbefale noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FatCat said:

Bytte ut den fremste treblekroken med en splittring og et søkke?

Vil jo helst beholde begge hvis det er mulig, tror den fremste kroken fremdeles ville vert effektiv med et søkke på den.

Har også opplevd at ørret ofte tar på fremste krok.

 

Det sagt så fikk jeg ideen om å bytte ut den fremste kroken med en stålfortom og feste en ekstra sluk under wobbleren. Aner ikke om det vil fungere men det høres såpass morro ut at jeg fant ut at jeg måtte prøve. :)

Endret av Gabriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, FatCat said:

Det er utradisjonelt, men hvem vet, kanskje det fungerer bra? Alltid verdt å teste slike ideer. Selv har jeg testet å montere spinner foran sluk, og det fungerte fint på abbor. Men har aldri testet sluk under wobbler, si ifra hvordan det går.

 

Det skal jeg gjøre, men jeg vil gå ut i fra at det skal gå veldig bra. Det blir jo i praksis det samme som å bruke synkende bombarda + sluk, noe som ofte fungerer svært godt.

 

Eneste forskjellen blir jo at fisken kan bite på begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.