Gå til innhold
Fiskersiden

Hvordan kombinere fiske og familieliv?


Rci
 Share

Recommended Posts

Jeg har vært sammen med en mann i 1 år som er gal etter jakt og fiske. Store deler av sommeren går til fiske, og store deler av høsten går med til jakt. Jeg synes det er flott at han har noe han brenner for, og er også genuint interressert i det han driver med. Han inviterer meg med på både fiske og jakt, og jeg synes det er veldig gøy og hyggelig at jeg får ta del i dette. :) Vi har begge barn på hver vår kant, og jeg tilbyr meg stadig å passe datteren hans slik at han får tatt seg en tur til elva, feks. Når dette er sagt så synes jeg det er litt vanskelig at mye av tiden i disse mnd er så låst til jakt og fiske. Jeg synes det er veldig gøy å bli med, men kunne feks tenke meg at vi også gjør andre ting sammen. I år har vi ferie samtidig i juni/juli, og jeg kunne tenke meg en tur til varmere strøk, men disse ukene er visst hellige mtp laksefiske. Hvis vi har en lørdagskveld sammen, så blir det ofte veeeldig mye fiskesnakk, og det kan plutselig komme et spørsmål om han kan dra ut og fiske når jeg hadde sett for meg at det kunne bli en hyggelig kveld med litt kvalitetstid hjemme.

Hva mener dere andre som er fiskegale? Jeg ønsker på ingen måte å skrenke inn da jeg ser hvor mye dette betyr for han, men jeg savner litt fokus på oss og andre ting kanskje ☺️ hva tenker dere er innafor å "kreve"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant spørsmål.

Umiddelbart ser det ut som om du har kommet litt feil ut. Så litt oppfølgingsspørsmål. Passer han ditt barn når du har aktiviteter? Hvor ofte tar han med seg datteren på fisketur?

Det vanlige i forhold med fiskegale er forhandlinger. Hvis jeg får to uker i elva blir jeg med til tenerife (hodet hans googler da hva slags fisk som finnes på tenerife)

Jeg kan bli med på middag hos foreldrene dine og så kan vi dra på jakt (hodet grubler på om han skal snakke jakt eller fisking med faren din).

Men for å svare enkelt, du kan kreve halve tiden. Og normalt sett vil ikke det være noe problem ettersom de fleste fiskegale er hensynsfulle mennesker.

Mest sannsynlig vet han ikke at du føler det sånn i det hele tatt og trenger bare å bli fortalt det. (Og legger du kvalitetstiden til når det blåser nordavind er det mye større sjanse for at han blir hjemme den kvelden.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Ølgylt der. Uansett hva man brenner for, så er det viktig at det balanseres mot andre ting i livet. Nå er jeg heldig nok til å ha en partner som er minst like fiskegal som meg selv, men det er viktig å gjøre andre ting (sammen) også. Vi skal til Tyrkia en uke i juli, men vi skal også på fisketur en uke i august. :) 

Som alltid i et forhold så handler det om å snakke sammen. Finne kompromisser, bli enige om hvor mye tid og ressurser som skal brukes på hva. Vær tydelig på hva DU ønsker, trenger og ser for deg. Sjansen er stor for at han er mer eller mindre uvitende om akkurat det. Ikke forlang svar der og da, vi gutta trenger ofte å summe oss og tenke litt rundt slike temaer, men vær tydelig på at du forventer et svar og dialog, feks neste gang dere har barnefri sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.