Gå til innhold
Fiskersiden

Otra 16.07.05


erik
 Share

Recommended Posts

Marius (Storlaxen) og jeg kjørte nedover på fredag kveld, og rakk hele to timer søvn før vi startet fisket ca 03.000. Jeg mistet en mellom laks i 4-tiden, før det plutselig svermet med andre fiskere og køfisket startet.

Samme kveld, samme sted, samme flue ga en smålaks på 2,4 kilo. En sølvblank hannfisk på 59cm. Dette var min første laks på tohånds fluestang, så det var deilig å få "tatt hinna" på det nye utsyret. Strålende vær og 18 grader i elva. Marius blanket som vanlig. [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke så ille egentlig, men 4-5 dansker på laksetur nektet plent å følge reglene om bevegelig nedstrøms fiske, noe som utløste en og annen kommentar fra resten av de håpefulle. Jeg er en stor tilhenger av å ta hensyn til andre fiskere, men selv jeg blir litt irritert når dansken nedenfor meg bestemmer seg for at han vil gå oppover, til tross for at alle andre går nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av erik

Det var ikke så ille egentlig, men 4-5 dansker på laksetur nektet plent å følge reglene om bevegelig nedstrøms fiske, noe som utløste en og annen kommentar fra resten av de håpefulle. Jeg er en stor tilhenger av å ta hensyn til andre fiskere, men selv jeg blir litt irritert når dansken nedenfor meg bestemmer seg for at han vil gå oppover, til tross for at alle andre går nedover.

En høflig henvendelse bør være nok, om ikke så.... "knæk og bræk" som danskene sier.....Noen (ikke alle[ :) ]) dansker føler de har betalt for mye for å stå i ei norsk elv og bare MÅ ha den beste plassen, (dette gjelder også noen nordmenn..) disse har ingenting i ei norsk (eller dansk) elv å gjøre, men det er vel prisen vi må betale for å ha laks i elvene våre.

Synd at noen få, skal ødelegge for så mange andre lystfiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meget riktig..

har hatt mest uflaks med tyskere og nordmenn selv..dansker har jeg bare hørt historier om..

var sikkert deres første tur til norge, forhåpentligvis deres siste..

folk i norge er generellt for dårlig opplyst om fiskereglene. jeg treffer på idioter hvert år så det er tydelig noe må gjøres. men har skjønt at det ikke nytter å kjefte(tro meg..). heller gjøre som asmund sier og opplyse med en vennlig tone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

...eh! Vel, må vel erkjenne at etter at jeg gikk over til fluefiske etter laks har det i grunnen vært så som så med fangsten... Men - gir ikke opp så lett. Reiser nedover til uka - skal gifte meg på lørdagen. Får se om ikke det blir tid til et kort eller to..., og da skal vi se hvem som ler sist/best.. he, he

Hilsen den evige opptimist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.