Gå til innhold
Fiskersiden

Så var det båten da..


sjøsprøyt
 Share

Recommended Posts

Så var det båten da, en flott sak. Men den den trenger vedlikehold - og tid.

Jeg bruker stort sett en 12 fots robåt med 2,5hk Jama på hekken, det er en perfekt fiskebåt - for 1.

Langt mer brukervennling enn den større båten for dorging langs land etter lyr, eller spesielt for å forlytte seg på grunn av vind/avdrift eller for å generelt forflytte seg ved dypvannsfiske med agn på for eksempel 80-200m.

Men så har jeg en større båt da, bedre egnet for turer til havgapet eller røff sjø. Men det kommer ikke gratis, sluker bensin og og må vedlikeholdes. Ja det må være en hobby hvis du ikke har folk som gjør det for deg.

Så nå skal jeg slipe over bunnen, rulle på ikke mindre enn to strøk epoksy primer - for å forhindre byllepest i glassfiberen (for gelkoat og glassfiber trekker vann, som resulterer i gassbobler i laminatet), og så bunnsmøre.

Skulle gjort det i sommer men huset, hagen og alt det andre kommer i veien. Så er det et vindu som må repareres - det hadde du ikke tenkt på!

Men nå er alt med huset og hagen asjur, og jeg må forberede meg på høsten og vinteren.

Da må en lage et presennings stillas.. ja - sånn er det bare, men det viktigste for meg - pådriveren for å handle, er å bli fornøyet med det.

Jevla dumt nå vet alle naboene hvem jeg er...

 

 

_DSC0044.JPG

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sjøsprøyt changed the title to Så var det båten da..

50hk yama, 3600omdr for plan ca 15 knop.

Maks ca 26 knop, hvis jeg ønsker å betale mer enn nødvendig - da renner bensinen rett igjennom...

Kjører 15 knop jeg, med lavt turtall, relativt lite støy og så bensineffektivt som mulig.

40hk er rikelig for denne båten, men det er fin lyd av de 4 sylindrene må jeg si da...

Endret av sjøsprøyt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.